ویس احمد برمک: هنوز در 17 ولایت کشور ماین ها باقی مانده است

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20669

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد: نبود بودجه کافی و گسترش ناامنی ها مانع اصلی اجرای برنامه ماین پاکی در کشور شده است و هنوز در 17 ولایت کشور ماین باقی مانده است.

ویس احمد برمک روز دوشنبه در نشست به نام «تجلیل از روز جهانی ماین» در کابل اعلام کرد :هنوز در 17 ولایت کشور در مساحت یکهزار کیلومتر مربع ماین وجود دارد.

وی افزود: 600 کیلومتر مربع از مناطق مختلف کشور که پیشتر در آن ماین کاشته شده بود باقی مانده و در 400 کیلومتر مربع جدید ماین کاشته شده است.

برمک گفت که طرح ماین پاکی کشور تا سال 2020 آماده شد و قرار بود تا سال 2021 بخش های آلوده بطور کامل پاک شود اما ناامنی ها، رسیدن به این هدف را مشکل ساخته است.

وزیر دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث از کشورهای کمک کننده خواست که بر علاوه سایر بخش های مورد نیاز به بخش ماین پاکی افغانستان نیز کمک کنند.

به گفته وی ‘چند موسسه خارجی که در افغانستان در بخش ماین پاکی فعالیت می کنند. آنها در سال های گذشته به 24 هزار نفر در مناطق مختلف افغانستان کمک کرده اند. پروژه های مرتبط با ماین پاکی از 29 سال پیش تاکنون در افغانستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.’

تجاوز اتحاد جماهیر شوروی سابق و تداوم 3 دهه جنگ داخلی در افغانستان سبب شده است که ماین ها ، روزانه جان ده ها نفر را در بخش های مختلف کشور بگیرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟