ویس احمد برمک به عنوان نامزد وزارت امور داخله معرفی شد

  • انتشار: ۲۲ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 28903

ویس احمد برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث به عنوان نامزد وزیر داخله به جای تاج محمد جاهد معرفی شده است. گفتنی است آقای جاهد نیز به عنوان  وزیر مشاور رئیس جمهور در امور امنیتی گماشته می شود.

ادارۀ امور ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که اشرف غنی، با صدور فرمانی، ویس‌احمد برمک، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث را به جای جنرال تاج‌محمد وزیر پیشین داخله معرفی کرده است.

همچنان ادارۀ امور گفته است، رئیس جمهور افغانستان یک بست خارج رتبه را زیر عنوان “وزیر مشاور رئیس جمهور در امور امنیتی” ایجاد کرده و تاج‌محمد جاهد را در آن پُست گماشته است.

رئیس جمهور افغانستان، از سه هفته به این طرف، در سه مرحله نامزدوزیران جدید را برای شماری از وزارت‌ها، معرفی کرده است، آن وزارت‌هایی که وزیران آن سال گذشته از سوی ولسی جرگه رد صلاحیت شدند و یا هم از سوی سرپرستان اداره می‌شدند.

طارق‌شاه بهرامی به حیث نامزد وزارت دفاع، محمدمصطفی مستور نامزد وزارت اقتصاد، غزال حبیب‌یار نامزد وزارت معادن و پترولیم، حمید طهماسی نامزد وزارت ترانسپورت، گل‌آقا شیرزی نامزد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل، یما یاری نامزد وزارت فواید عامه، شهزاد گل آریوبی نامزد وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، عبداللطیف روشان نامزد وزارت تحصیلات عالی و فیض‌الله ذکی نامزد وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین می‌باشد.

همچنان، رئیس جمهور غنی، متی بیگ را به عنوان رئیس ادارۀ ارگان‌های محلی گماشته است. غلام جیلانی پوپل رئیس اسبق آن اداره حدود دو سال پیش کنار رفت و این اداره از سوی سرپرست اداه می‌شد.

قرار است که پس از رخصتی‌های تابستانی شورای ملی افغانستان، این نامزدوزیران برای گرفتن رأی اعتماد به ولسی جرگه معرفی شوند.

اعضای ولسی جرگۀ افغانستان تصمیم گرفته اند که برای نامزدوزیران حکومت وحدت ملی به صورت یکی یکی رأی نمی‌دهند؛ بلکه برای تمام نامزدوزیرانی در یک روز صندوق رأی خواهند گذاشت، که وزیران قبلی آن از سوی این مجلس سلب صلاحیت شده بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟