ویروس کرونا پاکستان را به حالت آماده باش درآورد

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 75496

پاکستان به دنبال گسترش شیوع ویروس کشنده کرونا ضمن اعلام آماده باش، فرودگاه های بزرگ خود را مجهز به دستگاه های دماسنج مادون قرمز کرد.

به گزارش رسانه های پاکستان، شرکت هواپیمایی ملی این کشور (PIA) که پروازهای زیادی از شهرهای پاکستان به فرودگاه های مختلف در چین دارد اعلام کرده است که برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا، تمام مسافران چینی یا پاکستانی از مبدا چین قبل از سوار شدن به هواپیما معاینه می شوند و همزمان در فرودگاه های پاکستان نیز تدابیر لازم به کار گرفته می شود.

مسئولان خطوط پروازی پاکستان به همتایان خود در چین اعلام کرده اند که فرآٰیند غربالگری مسافران از مبدا چین باید انجام شود تا اطمینان لازم مبنی بر عدم انتقال این ویروس توسط مبتلایان به آن به پاکستان حاصل شود.

اسکنرهای حرارتی به ویژه دستگاه های دماسنج مادون قرمز در چهار فرودگاه اصلی پاکستان شامل “اسلام آباد، کراچی، لاهور و پیشاور” نصب شده و مسئولان هواپیمایی در کنار کارشناسان اداره بهداشت اقدام به معاینه مسافرانی که از مبدا چین وارد پاکستان شده اند، می کنند.

در همین حال رسانه های پاکستان گزارش می دهند یک شهروند چینی مبتلا به ویروس کرونا در شهر «مولتان» در جنوب پاکستان شناسایی و به مرکز مراقبت های ویژه منتقل شده در حالی که سرپرست وزارت بهداشت و درمان این کشور روز گذشته به رسانه ها اعلام کرد که تاکنون هیچ مورد درخصوص ابتلای ویروس کرونا در پاکستان شناسایی نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟