ویروس کرونا، ویروس ترامپ؟

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 81185
ترامپ

در دنیای امروز انتشار Fake News فاک نیوز( اخبار جعلی) زیاد مروج است و افزارها و اپلیکیش های متعدد زمینه قلب عکس ها و ویدیو ها را فراهم میسازد. من خودم یکی دو بار بدام این فاک نیوز ها افتاده ام و عکسی را که واقعیت نداشته باز نشر نموده ام. یکی از این فاک نیوز ها انتشار اخباری در شبکه های اجتماعی بود که امریکا را متهم به شیوع کرونا ویروس در چین، به قصد ایجاد مشکلات در اقتصاد چین، میکرد. متاسفانه برخی گفته های مسئولین امریکا و تویت های ترامپ که ادعا میکردند که ویروس کرونا در چین به اقتصاد امریکا کمک میکند، این ادعا را قدرت بخشید.

من به این ادعا باور ندارم، ولی همه عوامل نشان میدهد که ترامپ سعی میکند تا از وجود کرونا ویروس بهره برداری سیاسی و اقتصادی برای تضعیف قدرتهای جهانی رقیب کند. تصمیم ترامپ در ممنوعیت سفر اروپایی ها ( به استثنای انگلستان که دیگه عضو اتحادیه اروپا نیست) به امریکا، شباهت به تحریم های غیرانسانی ایران دارد. ماهیت سیاسی ضد اروپایی این تصمیم آشکار است. وی مانع مسافرت شهروندان ایتالیا، فرانسه یا اسپانیا که در آن کشور ها ویروس وجود دارد نشده، بلکه تمام کشور های اروپا، کشورهایی که در آنجا ویروس وجود ندارد نیز شامل این تصمیم است.

این تصمیم ترامپ نمونه دیگریست که نشان میدهد که اروپا دیگه به حیث متحد شناخته نمیشود. فقط ضعف سیاسی اروپا علیرغم اینکه قدرت بزرگ اقتصادی است به اروپا توان مقابله بلمثل با امریکا را نمیدهد. این واقعیت عینآ در تیم ثبات و همگرایی به نظر میخورد. با وجود آنکه اعضای متشکله آن اکثریت مردم افغانستان را دریک کشور قومی نمایندگی میکنند، تیم از نگاه سیاسی ضعیف است.

دکتر کریم پاکزاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟