ولسوالی کوهستان ولایت بدخشان بعد از دو روز محاصره به تصرف طالبان درآمد

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40845

گزارش ها از ولایت بدخشان حاکی از آن است که طالبان بعد از دو روز محاصره ولسوالی کوهستان این ولایت، موفق شد تا این ولسوالی را به تصرف خویش درآورد.

یک مقام ارتش در ولایت بدخشان گفته است؛ متاسفانه ولسوالی کوهستان بدخشان عصر روز گذشته (پنج شنبه) ساعت ۷:۳۰شام به تصرف دشمن درآمده نیروهای ما هم عقب نشینی کردند.

مقامات در کوماندوی زون شمال و شمال شرق کشور گفته اند؛ نیروهای امنیتی در دو و نیم کیلومتری مرکز ولسوالی کوهستان مستقر است و برای آغاز عملیات بازپس گیری این ولسوالی در حال پلان‌گذاری اند.

در همین حال طاهره صباح عالمیار، عضو شورای ولایتی بدخشان به صدای امریکا گفته است که طالبان پس از تصرف ولسوالی کوهستان، ساختمان محکمه این ولسوالی را به آتش کشیده و ساختمان فرماندهی پلیس را با پرتاب راکت تخریب کرده اند.

اما عبدالرحمان طلعت، عضو شورای ولایتی این ولایت گفته است، نیروهای امنیتی شام روز گذشته بدون درگیری از این ولسوالی عقب‌نشینی کردند و مرکز ولسوالی و فرماندهی پولیس کوهستان به تصرف طالبان درآمد.

این عضو شورای ولایتی می‌افزاید که در حکومت مرکزی و حکومت محلی بدخشان کوچک‌ترین اراده‌یی برای سرکوب طالبان وجود ندارد.

از یک هفته به این‌سو عملیات طالبان در بدخشان شدت گرفته و هم‌اکنون درگیری‌های شدید این گروه در ولسوالی‌های تیشکان، شهدا و کوهستان با نیروهای امنیتی ادامه دارد.

ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای ادعا می‌کند که در جریان تصرف ولسوالی کوهستان ۱۱ تن از نیروهای امنیتی افغان شامل چهار نظامی ارشد کشته و چهار تن دیگر مجروح شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟