ولسوالی «کران» و «منجان» ولایت بدخشان به دست طالبان سقوط کرد

  • انتشار: ۲ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 67163

مقامات محلی در ولایت بدخشان تایید کردند که ولسوالی «کران» و «منجان» پس از یک هفته درگیری با جنگجویان طالبان، روز گذشته به گونه کامل به تصرف این گروه در آمد.

نیک محمد نظری؛ سخنگوی والی بدخشان گفت که گروه طالبان پس از یک هفته درگیری در ولسوالی کران و منجان، روز گذشته موفق شدند معدن لاجورد و منطقه‌ی کران را به‌گونه‌ی کامل به تصرف خود بگیرند.

وی افزود نیروهای امنیتی در منطقه‌ی منجان عقب نشینی کرده‌اند و منتظر نیروهای کمکی اند تا به بازپس‌گیری این ولسوالی اقدام کنند.

به‌گفته‌ی او، نیروهای کمکی نیز به‌دلیل این که طالبان راه‌های مواصلاتی و پلچک‌ها را با ماین‌گذاری انفجار داده‌اند، تا کنون موفق نشده‌اند به کمک این نیروها در منجان برسند.

او همچنین افزود که حملات هوایی دو روز پیش بالای طالبان در این ولسوالی صورت گرفت و با بمباران برخی مناطق، حدود ۲۰ جنگجوی طالب کشته شد.

در همین حال اعضای شورای ولایتی بدخشان می گویند، پس از سقوط ولسوالی کران و منجان، حدود ۸۰ نیروی خیزش مردمی به گروه طالبان پیوسته‌اند. اما مقام‌های مسئول در بدخشان این مورد را تایید و یا رد نمی‌کنند.

گفتنی است، کران و منجان از ولسوالی‌های نا امن بدخشان است که معدن لاجورد در آن موقعیت دارد و در سال‌های اخیر بارها مورد هجوم جنگجویان گروه طالبان قرار گرفته‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟