ولسوالی شیندند هرات به واحدهای اداری جدید تقسیم می شود

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13805

شورای امنیت ملی در نشستی به ریاست اشرف غنی رئیس جمهور، طرح تقسیم ولسوالی شیندند هرات را با حفظ ولسوالی شیندند به چهار واحد اداری جدید التاسیس تایید کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه ای که به نشر رسانده است، گفته است که این طرح در جلسه شورای امنیت، به رهبری اشرف غنی مورد بحث قرار گرفته است.

در بخشی از این جلسه،  طرح ولسوالی شیندند ولایت هرات به تقسیم به واحدهای اداری جداگانه به استناد گزارش اداره مستقل ارگان های محلی مورد تایید قرار گرفته است.

گفته شده است که شورای امنیت ملی چگونگی تقسیم ولسوالی درجه اول شیندند را با حفظ ولسوالی شیندند و چهار واحد اداری جدیدالتاسیس بنام های زیر کوه، پشت کوه، زاول و کوه زور از بودجه اداره مستقل ارگان های محلی مورد تائید قرارداده و به نهادهای مربوط هدایت داد تا در این زمینه اقدام کنند.

نمایندگان ولسوالی شیندند هرات از رئیس جمهور خواسته بودند به منظور بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی این ولسوالی، آن را به ولایت ارتقاء دهد اما رئیس جمهور ضمن مخالفت با ارتقاء آن به ولایت، وعده سپرده بود که با تقسیم آن به چند ولسوالی موافق است و آن را عملی خواهد کرد.

شیندند در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهر هرات قرار دارد. این ولسوالی به دلیل وجود میدان هوایی نظامی شیندند و مرکز آموزشی قوای هوایی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟