ولسوالی خماب ولایت جوزجان به دست طالبان سقوط کرد

  • انتشار: ۳۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29247

گزارش از ولایت جوزجان حاکی از آن است که ولسوالی خماب این ولایت به دست طالبان افتاده است. منابعی نیز گفته اند که این ولسوالی بدون هیچ گونه درگیری به شورشیان طالبان واگذار شده است.

منابعی در ولایت جوزجان گفته اند که ولسوالی خماب این ولایت صبح امروز (دوشنبه) به کنترول شورشیان طالبان قرار گرفته است.

این منابع می گویند که به شمول شهر این ولسوالی، مدیریت امنیت، ساختمان ولسوالی و تمام قریه های این ولسوالی به تصرف طالبان درآمده است.

منبابع می گوید که مرکز ولسوالی خمآب بدون هیچگونه درگیری توسط پولیس محلی و نیروهای دولتی، به طالبان واگذار شده و در جریان این واگذاری حتی یک سرباز نیز زخمی نشده است.

به نقل از منبع موثق در جوزجان، فعلاً فقط ساختمان فرماندهی امنیه خمآب در کنترول نیروهای دولتی است و بقیه مناطق این ولسوالی بصورت کامل در کنترول طالبان است.

این در حالیست که مقامات در ولایت جوزجان بارها نسبت به سقوط ولسوالی های این ولایت به مقامات مرکزی هشدار داده بودند.

همچنین در خبری دیگر در دو شب گذشته نیرو های قطعه خاص777کوماندو طی چند عملیات هوایی و زمینی نزدیک به چهل تن از سربازان ارتش ملی را که در سه پاسگاه آبگرمک فی مابین کمپ غورماچ و کمپ چینائی در امتداد خط فاصل 5 کیلومتر، از شانزده روز به این سو در محاصره و ختم غذا و آب قرار داشتند، نجات داده و آنها را به دو کمپ نامبرده منتقل کردند .

این نیرو ها پس از سقوط دو پاسگاه مهم در آبگرمک از شانزده روز به اینسو زیر گلوله های طالبان بودند و غذا و نان را تمام کرده با خطر تلف شدن روبرو بودند .

همچنان در جریان این عملیات ، مقدار مواد خوراکی ، مهمات و لوازم ضروری به غورماچ منتقل شده و تعداد از زخمیان و جسد دو سرباز از غورماچ به میمنه انتقال گردیده است .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟