ولسوالی خانشین هلمند از تصرف طالبان خارج شد

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14443

ولسوالی خانشین ولایت هلمند بعد از چند ساعت درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و شورشیان طالب، از کنترول این گروه خارج شد.

جنرال معین فقیری فرمانده قول اردوی ۲۱۵ میوند در هلمند به صدای امریکا گفت که نیروهای ویژۀ اردوی ملی افغان، شب گذشته دوباره ولسوالی خانِشین هلمند را به کنترول خود در آورده اند.

جنرال فقیری افزود “نیروهای کوماندو، در ولسوالی خانِشین مخالفین مسلح را شدیداً سرکوب کردند و آنان را مجبور ساختند که از ساحه فرار کنند”.

یک شب قبل مخالفین مسلح بر ولسوالی خانِشین به صورت گروهی حمله کردند که به گفتۀ مقامات افغان، نیروهای امنیتی از این ولسوالی عقب‌نشینی تاکتیکی کردند.

منابع در هلمند گفته اند که در عملیات بازپس‌گیری ولسوالی خانِشین، نیروهای خارجی هم با نیروهای افغان همکاری هوایی کرده اند. به گفتۀ مقامات افغان، در این حملات هوایی، چند موضع مخالفین مسلح هدف قرار گرفتند که تا ۳۰ مخالف مسلح دولت کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گفتۀ منابع مؤثق امنیتی، در درگیری ولسوالی خانِشین، بیش از 20 تن از نییروهای امنیتی کشته و چندین سرباز دیگر نیز مجروح شده است.

خانشین در جنوب ولایت هلمند در امتداد خط دیورند یک ولسوالی دور افتاده است که در یک سال گذشته سه بار بین نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان دست به دست شده است.

طالبان در مورد از دست‌دادن کنترول ولسوالی خانِشین به رسانه‌ها چیزی نگفته اند؛ اما ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی طالبان در صفحۀ تویترش خبر داده که یک مقام نظامی بلند رتبه نیروهای سرحدی افغان را کشته شده است.

این گروه دیروز از تصرف ولسوالی خانِشین خبر داده و گفته بودند که این ولسوالی را پس از نبرد سخت با نیروهای امنیتی افغان تحت کنترول خود در آورده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟