ولسوالی اومنه پکتیا به دست طالبان سقوط کرد

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15434

بعد از جنگ های شدید بین نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب، ولسوالی اومنه ولایت پکتیا به دست طالبان سقوط کرد منابع می گویند این ولسوالی پنج روز در محاصره طالبان قرار داشته و شب گذشته در پی شدت حملات طالبان به دست این گروه افتاده است.

ولسوالی اومنه در ولایت پکتیا در شرق کشور پس از پنج روز محاصره و قطع ارتباط از شب گذشته با مرکز ولایت، در پی افزایش حملات طالبان سقوط کرد.

یک منبع امنیتی در ولسوالی اومنه گفته است که نیروهای ارتش و کماندوی که برای کمک به نیروهای امنیتی اعزام شده بودندنیز نتوانستند از منطقه «ناوه» این ولسوالی پیشروی کنند.

گفته می‌شود که مقامات نظامی دستور عقب نشینی تاکتیکی به نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی داده‌اند.

منبع ادامه داد: پس از عقب‌نشینی نیروهای امنیتی، مرکز ولسوالی و و ساختمان ولسوالی در اختیار طالبان قرار گرفته است.

گفته می‌شود که طالبان مسیرهای اطراف ولسوالی اومنه را مین‌گذاری کرده‌اند در نتیجه نظامیان افغان از مسیرهای فرعی از ولسوالی فرار کرده‌اند و حتی تعدادی از موترهای پولیس و تجهیزات‌شان نیز جا مانده است.

«مالی خان یعقوبی» مسئول دفتر مطبوعاتی ولایت پکتیا گفت: طالبان تنها یک پاسگاه امنیتی در این ولسوالی را تصرف کرده‌اند که با اعزام نیروهای کمکی پس گرفته خواهد شد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغان نیز اعلام کرد که ولسوالی اومنه شب گذشته به صورت کامل تحت کنترل طالبان در آمده‌ است.

یک منبع گفته است در جریان درگیری های شب گذشته، بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالب، تعداد زیادی وسایل و مهمات جنگی در اختیار طالبان قرار گرفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟