وقت اضافی برای انتخابات

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 71171
انتخابات

مصروف نگاه داشتن مردم افغانستان تحت نام پروژه انتخابات و ریشخند دموکراسی و مردم سالاری در حقیقت نشاندهنده اوج وابستگی سران حکومت به کشورهای بیگانه است.

کاملا آشکار است که روند ملتهب انتخاباتی و سناریوی از پیش تنظیم شده در سفارت خانه های خارجی مبنی بر بحران کنترول شده و دگردیسی چرخش قدرت بر این هدف استوار است که نتایج بازی های طفلانه انتخابات در موازات با ادغام طالبان در یک حکومت ائتلافی، استراتیژی تغییر جنگ و آوردن داعش به افغانستان و خلق بحران جدید در چند ماه آینده صورت گیرد.

در این میان؛ هم اشرف غنی و هم داکتر عبدالله و سایر مقامات حکومت وحدت ملی و حواریون آن کاملا از مفاد این سناریو آگاهند و در عقب تمام این درامه ها و نمایشنامه ها با خونسردی کامل به ریش ملت افغانستان می خندند.
به تاخیر افتادن نتایج انتخاباتی نه مشکل تخنیکی بلکه هدر دادن زمان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات با طالبان و حضور داعش در افغانستان است.

از سوی دیگر فرمول های خلق بحران از سوریه، عراق، لبنان و سایر کشورهای بحران زده با میکانیزم اعتراضات عربی به داخل افغانستان سوق داده میشود و کشورهای بیگانه از افغانستان و مردمش چون موش آزمایشگاهی برای منافع دراز مدت خود در منطقه و جهان استفاده خواهند کرد.

نویسنده: مهدی ثاقب

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟