وقتی صدای دولت افغانستان شنیده نمی شود/ اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل بر طرح صلح مورد نظر خود در افغانستان توافق کردند!

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 74539

در حالی که دولت افغانستان با طرح آمریکایی مبنی بر جایگزینی «کاهش خشونت» به جای «آتش بس» مخالفت کرده است، نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا، ناتو و نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) روز گذشته طی نشستی در شهر دوبی، بر کاهش خشونت در افغانستان توافق کردند.

مارکس پوتزل، نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشته است: شرکت کنند‌گان این نشست بر مهم بودن کاهش خشونت ها در افغانستان توافق کرده اند.

رونالد کوبیا، نمایند اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز در توئیتی گفت: آتش‌بس، کاهش خشونت، آماد‌گی برای مذاکرات بین‌الافغانی، تضمین‌ها و تعهدات آینده، فراگیر بودن روند صلح و بعد منطقه‌ای صلح از محورهای مورد بحث این نشست بوده است.

نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل در حالی روی جایگزینی «کاهش خشونت» به جای «آتش بس» در افغانستان توافق کرده اند که دولت کشورمان بارها این طرح را رد کرده است.

ریاست جمهوری همواره بر برقراری آتش بس به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات بین الافغانی تاکید کرده است. وزیر دولت در امور صلح نیز کاهش خشونت ها را  بی معنی خوانده است.

قابل ذکر است که آمریکا پیش از این «آتش بس» را یکی از موارد مهم توافقنامه صلح اعلام می کرد اما اکنون که تنها روی کاهش خشونت با طالبان به توافق رسیده است، با امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، عملا جنگ در افغانستان به پایان نخواهد رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟