وقتی درخواست پناهندگی یک وزیر طالبان در آلمان رد می شود!

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16319

عبدالرووف محمد، که به عنوان وزیر صحت رژیم طالبان معرفی شده، پس از اخراج شدن از ناروی، به آلمان رفته و درخواست پناهندگی داده است.

مجله‌ی آلمانی “شپیگل” در گزارشی نگاشته است که این عضو ارشد طالبان از سوی پولیس سرحدی آلمان شناسایی و دوباره اخراج شده است.

آقای محمد اواخر دهه ۹۰میلادی وزیر صحت رژیم طالبان بود.

او چند هفته پیش از عربستان سعودی به شهر فرانکفورت آلمان رفته بود؛ اما پولیس دریافت که او قصد داشته از طریق پاسپورت جعلی برای خود و خانواده‌اش پناهندگی بگیرد.

در سال 2000 درخواست پناهندگی او از سوی دولت ناروی پذیرفته شده بود؛ اما به نقل از اشپیگل دولت این کشور به دلیل تهدیدات امنیتی او را اخراج کرد.

عبدالرووف محمد به بهانه‌ی اینکه با دیگر اعضای طالبان درگیر شده و اکنون می‌خواهد در ناروی زندگی کند، درخواست پناهندگی داده است.

گفته شده که او در جریان اقامتش در ناروی، به برخی اقدامات افراط‌گرایی دست زده و سرانجام دولت ناروی او را تهدیدی برای امنیت مردم خود تلقی کرد.

گزارش شده است که او از طریق عربستان سعودی دوباره به افغانستان پرواز کرده است.

مقام‌های آلمان از ارایه جزییات بیشتر خود داری کرده و گفته‌اند، اعضای طالبان نیز مانند دیگر افراد حق دارند مشخصات و معلومات شخصی‌شان محفوظ بماند.

اکنون اما گروه طالبان در صفحه‌‎ی رسمی تویتر خود نگاشته‌اند که عبدالمعروف به طالبان وابسته نیست.

این گروه گفته که در جریان حکومت طالبان در افغانستان، به نام چنین شخصی وزارت صحت را اداره نمی‌کرده است.

این در حالی است که پیشتر نیز درخواست پناهندگی پسر یکی از رهبران طالبان در آلمان رد شده بود.

آگاهان می‌گویند که سران طالبان در افغانستان اعلام جنگ کرده‌اند؛ اما فرزندان خودشان در برخی کشورهای غربی در رفاه و آسایش زندگی می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟