وقتی «السیسی» سپر «تل آویو» می‌شود؟

  • انتشار: ۷ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • نویسنده: محمد حسین جعفریان
  • شناسه مطلب: 1320
السیسی

رسانه های رژیم صهیونیستی در هفته جاری ، بارها از اظهارات « عبدالفتاح السیسی » رییس جمهور مصر ، مبنی بر اعلام آمادگی برای اعزام نیرو به فلسطین برای کمک به تشکیلات خود گردان ، اظهار نگرانی شدید کردند .

اما به نظر می‌رسد حقیقت چیز دیگری باشد. در جنگ اخیر صهیونیستها با حماس و حملات تمام عیار به غزه، آنها عملاً هیچ چیز به دست نیاوردند، برعکس این نبردها باعث افزایش محبوبیت حماس در غزه و حتی کرانه باختری شد.

از سوی دیگر، پس از آن جرقه‌های آغاز انتفاضه دیگری زده شد و زمزمه‌هایی مبنی بر تسلیح کرانه باختری نیز در همین حین شنیده می‌شود. وضعیت موجود به مرور باعث تقویت جبهه حماس در میان خود فلسطینی‌ها می‌شود. این روند به معنای ناامن تر شدن سرزمینهای اشغالی است.

بی‌گمان تل آویو از هر سیاست و تصمیمی که این رویه را متوقف سازد، استقبال می‌کند و چه بهتر که مصری‌ها و السیسی این مأموریت را برای اسراییل انجام دهند. در صورت ورود سلاح به کرانه باختری و تضعیف تشکیلات خود گردان، بی‌شک پلیس این تشکیلات قادر به کنترل اوضاع نخواهد بود و چه بسا بخشی از نیروهای پلیس هم با معترضان همراهی کنند. در چنین زمانی نیاز به یک نیروی نظامی تازه نفس و غیربومی است که در سرسپردگی آن تردیدی نباشد و ژنرال السیسی و سربازانش گزینه مناسبی برای این عملیات پیشگیرانه هستند.

آشکار است که مخالفت ظاهری رسانه‌های رژیم صهیونیستی با این پیشنهاد نوعی فرافکنی است و تلاش برای رسیدن به این مقصود که پس از طرح چنین پیشنهادی تل آویو با اکراه آن را بپذیرد و پذیرفتن آن را نوعی امتیازدهی به فلسطینیان قلمداد کند. اگر نه بی‌گمان این پیشنهاد السیسی یک راه حل طلایی و نجات بخش برای صهیونیستهاست و پذیرفتن آن کار فلسطینیان را در آینده بسیار سخت خواهد کرد. همچنان که همان رسانه‌های صهیونیست پس از اظهار نگرانی از پیشنهاد السیسی، اجرای این طرح را یک کابوس برای حماس می‌دانند!

ناگفته نماند السیسی تأکید کرده است: آماده‌ایم در صورت تأسیس دولت مستقل فلسطینی، با کسب توافق تشکیلات خودگردان فلسطین و توافق اسراییل نیرو اعزام کنیم تا به پلیس فلسطین یاری برسانیم و به اسراییل هم برای نقش همراهی خود تضمین بدهیم… این یعنی کنترل فلسطینیان با پول و نیروی یک کشور مسلمان و اظهارنگرانی رسانه‌های صهیونیستی یک فریبکاری بیش نیست.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟