وعده های پوچ «غنی» برای بهبود امنیت فراه

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 67523

با نزدیک‌شدن به روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری (6 میزان)، باشندگان فراه به حکومت هشدار می‌دهند که در صورت افزایش ناامنی‌ها انتخابات را تحریم خواهند کرد.

به‌تازگی باشندگان فراه مقیم هرات در واکنش به افزایش حضور طالبان در شهر فراه، دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

این درحالی است که رییس جمهور غنی در ماه حوت سال گذشته به ولایت فراه سفر کرد. او به باشندگان فراه اطمینان داد که افزون بر بهبود وضعیت امنیتی، کمربند امنیتی شهر فراه نیز تا هشت کیلومتری، گسترش خواهد یافت.

عبدالرزاق سیفی؛ عضو شورای مردمی فراه مقیم هرات به خبرگزاری افق می‌گوید که رییس جمهور به وعده‌هایش عمل نکرده و این وعده‌ها برای کمپاین‌های انتخابات بوده‌است.

او می‌افزاید در شرایطی که طالبان در مرکز شهر فراه حضور دارند، چگونه و به چه امیدی مردم فراه در انتخابات شرکت کنند.

آگاهان سیاسی معتقد اند که آقای غنی، بارها در سفرهای ولایتی‌اش به مردم وعده‌های زیادی داده؛ اما به قسمت زیادی از این وعده‌ها عمل نشده‌است.

در همین حال عبدالستار حسینی؛ نماینده مردم فراه در مجلس نیز، فرماندهان نیروهای دولتی مستقر در فراه را به ناتوانی در راستای پیشگیری از حملات طالبان متهم می‌کند.

او از رهبری وزارت‌های دفاع و داخله می‌خواهد که فرماندهان کارکشته را برای مهار ناامنی‌ها به این ولایت اعزام کنند.

آقای حسینی می‌گوید که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با رهبری کنونی دشوار است.

ولایت فراه در غرب کشور این روزها به‌شدت ناامن شده‌است. طالبان در بخش‌هایی از شهر فراه حضور دارند و برخی مواقع در فاصله چندصد متری از نیروهای دولتی، ایست بازرسی برپا می‌کنند. باشندگان فراه از تیرگی اوضاع امنیتی به شدت نگران‌اند. آن‌ها بارها از وضعیت بد امنیتی این ولایت انتقاد کرده‌اند؛ اما حکومت ظاهرا توانایی و اراده‌ای برای مهار ناامنی‌ها ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟