وظیفه چند مقام امنیتی در کندز به حالت تعلیق درآمد

  • انتشار: ۱۳ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 25339

مقام‌ها در ولایت کندز می‌گویند که فرماندهی پولیس این ولایت وظایف آمر حوزه، معاون، فرمانده بلوک، مدیر جنایی و مدیر تروریسم حوزۀ سوم امنیتی را به علت سهل‌انگاری در وظایف‌شان به حالت تعلیق درآورده است.

نعمت‌الله تیموری، سخنگوی والی کندز می‌گوید که ریاست امنیت ملی این ولایت نیز در پیوند به قتل و ترورهای اخیر در مرکز این ولایت، مدیر شهری و آمران 3 حوزۀ این ریاست را از وظایف‌شان برکنار کرده و افراد جدیدی را به این سمت‌ها گماشته است.

به گفتۀ آقای تیموری، به دنبال قتل و ترور در داخل شهر کندز، والی این ولایت برای آمران حوزه‌های امنیتی هشدار داد که در صورت کوتاهی در وظایف‌شان برکنار و به دادستانی معرفی می‌شوند.

پیش از این شورای ولایتی کندز مقام‌های محلی این ولایت را در خصوص خلع سلاح تفنگ‌ بدوشان خودسر و هم‌چنین در تأمین امنیت سر و مال مردم در داخل شهر کندز ناکام خوانده بودند و به حکومت مرکزی یک هفته مهلت دادند تا مقام‌های محلی این ولایت را برکنار کند، در غیر آن دست به تظاهرات گسترده می‌زنند و جاده‌های این ولایت را می‌بندند.

امرالدین ولی رئیس شورای ولایتی کندز گفته بود “بارها صدای خود را بلند کردیم، اما مسئولان محلی کندز به وضعِ امنیتی کندز توجه نکرده‌اند، بالاخره با اکثریت آرا، وکلای محترم فیصله کردند که مسئولان محلی کندز کاملاً ضعیف هستند و از عهده تأمین امنیت مردم کندز بر آمده نمی‌توانند.”

در روزهای قبل افراد ناشناس 2 سرباز پولیس را در داخل شهر به گلوله بستند که یکی آن زخمی و دیگرش کشته شد.

کندز یکی از ولایت های ناامن کشور است که سال گذشته دوبار به دست طالبان سقوط کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟