وضعیت وخیم پناهجویان افغانستان در بوسنی

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 71398

بسیاری از مهاجران و پناهجویان افغان، به علت نبودن جا در اردوگاه‌های رسمی و نیز به علت ترس از اخراج از بوسنی، در اردوگاه های رسمی زندگی نکرده و به ساختمان های متروک پناه برده اند.

فرارسیدن فصل سرما و بارش باران، زندگی را برای این مهاجران و پناهجویان که اکثر آنها از اتباع افغانستان هستند، دشوار کرده است.

یک پناهجوی افغان در این رابطه می‌گوید: هر لحظه ممکن است پولیس آنان را بازداشت کند و به اردوگاه‌های مهاجران انتقال دهد؛ اردوگاه‌هایی که به گفته این مهاجران و پناهجویان دیگر جایی ندارد.

مولود، پناه‌جوی افغان به طلوع نیوز گفت: این یک مشکل بزرگ برای افغان‌ها است. در اینجا هیچ امکاناتی نیست. ما در جای بدی می خوابیم؛ اما ممکن است که شب هنگام، پولیس بیاید و ما را بازداشت کنند.

عاطف، مهاجر پاکستانی، گفت: «برای زنده ماندن باید چی کنیم؟ در اینجا هیچ چیزی نداریم. دیشب باد سختی می وزید و صبح، باران بسیاری بارید. اما هیچ پناهگاهی نداریم.»

با این همه، حکومت بوسنی به انتقال مهاجران و پناهجویان به اردوگاه های رسمی ادامه می‌دهد، در شهر بیهاچ، اردوگاهی که گنجایش نزدیک به دو هزار تن را دارد، هر روز در حال شلوغ‌تر می‌شود.  

بسیاری از مهاجران که در بوسنی گیر افتادند تلاش دارند خود را به کشورهای ثروتمند اروپا برسانند، اما پولیس و دولت بوسنی مانع این کار می شود. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟