وضعیت وخیم خشونت علیه زنان در دوران محدودیت های کرونا

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 100439

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در توئیتی نوشت: خشونت علیه زنان و دختران چالش جهانی رایجی است که در دوران همه گیری ناشی از بیماری کووید-۱۹ به شکل قابل توجهی وخیم تر شده است.

وی نوشت: بیایید به این خشونت در دوران کرونا و بعد از آن پایان دهیم.

گوترش همچنین در توئیت دیگری آورده است: ما به نقش رهبری زنان برای کمک به یافتن راه حل هایی برای خروج از این بحران نیاز داریم.

گوترش پیشتر در توئیتی نوشته بود: برده داری موضوع ساده ای نیست و امروزه بیش از ۴۰ میلیون نفر همچنان قربانی برده داری در عصر معاصر هستند.

وی نوشت: از همه کشورها، جوامع مدنی و بخش خصوصی دعوت می کنم تلاش های خود را برای پایان دادن این رفتار تنفرآمیز تقویت کنند.

قابل به ذکر است، با شیوع همه گیری ویروس کرونا و به دنبال آن اعمال پروتکل های بهداشتی سختگیرانه در جهت مهار این ویروس همانند قرنطینه و خانه نشینی، گزارش های رسیده از افزایش خشونت علیه زنان موجی از نگرانی را به وجود آورده تا آنجا که سازمان ملل متحد را برآن داشت تا پویش ۱۶ روز فعالیت علیه خشونت مبتنی بر جنسیت را از ۲۵ نوامبر تا ۱۰ دسامبر(۵ تا ۲۰ قوس۱۳۹۹) با موضوع جهانی ۲۰۲۰ تحت عنوان «دنیا را نارنجی کن: تامین بودجه، پاسخ دهی، پیشگیری وجمع آوری داده ها» برگزار ‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟