وضعیت اسف بار نیروهای امنیتی افغانستان از دید سیگار

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 40707

بازرس ویژه آمریکا برای افغانستان در گزارش تازه خود که روز گذشته به نشر رساند، وضعیت رقت باری از نیروهای امنیتی افغانستان به تصویر کشیده است. در این گزارش از تلفات و کاهش بی سابقه نیروهای امنیتی تا افزایش حملات تروریستی در افغانستان پرده برداشته است.

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان روز گذشته (سه‌شنبه) در خصوص افزایش تسلط طالبان و سایر شبه‌نظامیان بر مردم در افغانستان و کاهش سریع قدرت نیروهای امنیتی این کشور هشدار داد.

به گزارش فرانس پرس؛ تازه‌ترین گزارش بازرس ویژه در مساله بازسازی افغانستان تصویری هولناک از وضعیت امنیتی این کشور جنگ زده نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش بازرس ویژه در مساله بازسازی افغانستان، قدرت نیروهای امنیتی افغانستان با ۱۰ درصد کاهش در یک سال اخیر همراه بوده که شمار پرسنل ارتش و پلیس را به ۲۹۶۴۰۹ تن رسانده است.

نیروهای طالبان و داعش در ماه‌های اخیر حملات خود را علیه سربازان و پلیس‌های افغان افزایش داده‌اند.

این گزارش سیگار در حالی مطرح می شود که روز دوشنبه در رشته حملات خونین گروه های تروریستی در کابل و قندهار ده ها تن جان باخت. در دو حمله تروریستی در کابل بیش از 25 تن جان باخت و حدود 40 تن دیگر زخمی شد. در بین جان باختگان روز دوشنبه 8 کارمند رسانه ها نیز شامل است. گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای کابل را بر عهده گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟