راحت ترین ورزش دنیا چیست؟

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 75535

راحت ترین ورزش دنیا پیاده روی است. پیاده روی نه تنها راحت ترین ورزش دنیا که بهترین و ساده ترین ورزش دنیا نیز محسوب می شود. این ورزش را تمامی سنین می توانند به راحتی انجام دهند و از تاثیر شگرف آن در زندگی بهره ببرند.

پیاده روی را هم می توان به صورت تک نفره انجام داد و هم به صورت گروهی. این ورزش راحت به شکل معجزه آسایی می تواند روند درمانی بیماری های زیادی را سرعت ببخشد. پیاده روی تنها ورزشی است که نمی توان از انجام دادن آن طفره رفت.

چگونه راحت ترین ورزش دنیا را انجام دهیم؟

پیاده روی نیز همانند سایر ورزش ها می بایست با دقت و به شکل درست آن انجام شود. تصور اینکه یک راه رفتن ساده می ‌تواند ما را از تمامی مواهب ورزش کردن بهره مند کند، کاملا اشتباه است. درست همانند ورزش های سنگین شما باید تمامی قواعد ورزش کردن را در پیاده روی نیز اجرا کنید.

برای آغاز راحت ترین ورزش دنیا پیش از هر چیز می بایست نظم داشته باشید. بدین صورت که زمان خاصی را در طول شبانه روز به پیاده روی اختصاص دهید. دیگر اینکه در روزهای اول با یک فاصله متناسب و نسبتاً کوتاه شروع کنید. به عنوان مثال پانزده تا بیست دقیقه با سرعت متوسط پیاده روی کنید.

راحت ترین ورزش دنیا

برنامه پیاده ‌روی چگونه باشد

اگر در انجام راحت ترین ورزش دنیا جدی هستید پس این بخش را با دقت بخوانید. برنامه پیاده ‌روی شما باید سه بخش باشد. اول «گرم کردن»، دوم «طی کردن مسافت مورد نظر» و سوم «خنک کردن بدن». برای گرم کردن بدن، پنج دقیقه اول را با سرعت پایین (نصف سرعت عادی) پیاده ‌روی کنید. سپس بایستید و تمرینات کششی انجام دهید. تلاش نمایید تمرکز حرکات کششی بر روی مچ پا، ران ‌ها و پشت ساق پا باشد.

حرکات کششی می بایست آرام و همراه با مکث باشد. از فشار بیش از اندازه بر ماهیچه‌ ها خودداری کنید. سپس با سرعت عادی شروع به پیاده ‌روی کنید. سرعت و مسافتی که طی می کنید باید با سن و شرایط جسمانی تان متناسب باشد. هیچ وقت از حد تعادل خارج نشوید. اگر می توانید در زمان راه رفتن بدون نفس تنگی گفتگو کنید پس یعنی شما سرعت مناسبی دارید. شانه‌ هایتان را عقب نگه داشته و عضلاتتان را رها کنید. دستهایتان را در کنار خود تاب دهید و قدمهایتان را به شکل پاشنه – پنجه بردارید.

کف پاهایتان را محکم بر زمین نکوبید. با قدمهایی منظم سرعت خود را یکنواخت نمایید. در ۵ دقیقه آخر پیاده‌ روی، کم کم گامها را کوتاه برداشته و سرعت را کم نمایید تا به سرعت زمان گرم کردن خود برسید. برنامه ورزش پیاده ‌روی را با انجام چند حرکت کششی خاتمه دهید. این امر ماهیچه‌ های شما را از حالت انقباض خارج کرده و تپش قلبتان را به وضعیت طبیعی باز می گرداند.

چه مقدار پیاده روی کنیم؟

برای در پیش گرفتن یک برنامه ورزشی پیاده روی می توانید با توجه سلیقه، زمانی که در اختیار دارید و همچنین قدرت جسمانی خود به صورت زیر عمل کنید.

۱ – شما می توانید برای مدت سی دقیقه با شدت متوسط (ایجاد شدن گرما و نفس زدن خفیف) پیاده روی کنید آن هم با سرعتی بیشتر از سرعت پیاده روی عادی. این برنامه می بایست برای پنج روز و یا بیشتر در هفته انجام شود. شما همچنین می توانید این سی دقیقه را به دو زمان پانزده دقیقه ای و یا سه زمان ده دقیقه ای تقسیم نمایید.

۲ – در شیوه دوم شما می بایست برای بیست تا شصت دقیقه به صورت مداوم پیاده روی کنید. این پیاده روی باید سه تا پنج روز در هفته صورت گیرد. در این شیوه ضربان قلب شما می بایست به شصت تا نود درصد حداکثر ضربان برسد.

تجهیزات راحت ترین ورزش دنیا

برای یک پیاده‌ روی خوب و مفید می بایست لباس مناسبی بر تن داشته باشید. پیاده‌ روی با کفش ها و لباس ها نامناسب می ‌تواند این ورزش لذت بخش را برای شما خسته کننده نماید و تأثیری بر سلامت شما نداشته باشد. برای راحت ترین ورزش دنیا همیشه سراغ یک کفش راحت و اندازه بروید. تمامی فروشگاه ‌های کفشهای ورزشی کفش ویژه پیاده روی را دارند. کفش شما می بایست دارای یک کف متناسب با گودی پا و همچنین کناره‌ هایی محکم باشد.

وسایل پیاده روی

برای پیاده روی حتما یک جفت جوراب تمیز و راحت بپوشید. پوشیدن کفش بدون جوراب ممکن است به پاهای شما آسیب برساند. انتخاب نوع جوراب سلیقه ای است. شما هم می ‌توانید جورابی ضخیم با بافتی متراکم انتخاب نمایید که چسبان باشد و از اصطکاک میان پا و کفش کم ‌کند و هم می ‌توانید جورابی نازک بپوشید که رطوبت را جذب کند. بعضی ها هم جوراب های نخی را ترجیح می دهند.

برای انجام راحت ترین ورزش دنیا لباس ‌هایی راحت و آزاد انتخاب کنید. در هوای سرد نیز به‌ جای اینکه لباسی ضخیم بپوشید، چند لباس نازک و سبک را بر تن کنید تا بتوانید پس از گرم شدن آن هایی را که می خواهید در بیاورید.

پیشگیری از بیماری با راحت ترین ورزش دنیا

به گفته محققان مادر بیماری های قبلی و عروقی، دیابت، سرطان و پوکی استخوان و … چاقی است. سبک زندگی ما که در آن کمترین تحرکی نداریم مهمترین عامل چاقی است. یکی از راه های مقابله با چاقی پیاده روی است. پیاده روی سریع به گردش بهتر خون کمک می کند و مصرف اکسیژن بدن را بالا می برد. جالب است بدانید که روزی ۳۰ دقیقه انجام این راحت ترین ورزش دنیا به مدت ۱۲ هفته علائم افسردگی را حدود ۴۷ درصد کاهش می دهد.

همچنین تحقیقاتی که در زمینه پیشگیری از دیابت انجام شده است نشان می دهد که ۱۵۰ دقیقه پیاده روی در هفته می تواند تا ۵۸ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. نتایج یک تحقیق دیگر نیز نشان داد زنانی که ۱٫۵ ساعت در هفته پیاده روی می کنند، عملکرد ذهنی بهتری نسبت به زنانی که کمتر از ۴۰ دقیقه در هفته پیاده روی دارند نشان داده اند. این ورزش همچنین میزان خطر ابتلا به سرطان سفید و کولون روده ی بزرگ را کاهش می دهد.