وزیر مهاجرین: پرداخت های اقامتی در ایران زیاد است

  • انتشار: ۱۳ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 7791

خبرگزاری اطلس ـ سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین افغانستان گفت: اصل مهاجرت خودش یک معضل و مشکل است اما مهاجرین افغانستانی در کشورهای مختلف وضعیت های متفاوتی دارند.

وی گفت: ما سه حوزه داریم که می توانیم در مورد مساله مهاجرت درباره آن حرف بزنیم؛ ایران، پاکستان و کشورهای غربی و مهاجرین در هر کدام از این کشورها مشکلات خاص خودشان را دارند.

وزیر مهاجرین اظهار داشت: مشکلی که مهاجرین ساکن در ایران دارند این است که پرداخت های اقامتی آنها زیاد است و خیلی از آنها نمی توانند این هزینه ها را پرداخت نمایند و به همین جهت اقامت شان باطل می شود. همچنین شهریه ای که برای مدارس می گیرند کمی مشکل زا است.

عالمی بلخی افزود: قرار بر این است که از این سال همه مهاجرین بتوانند از تحصیل در مدارس برخوردار شوند، چه آنهایی که مدرک اقامتی دارهند و چه آنها که ندارند و باید دید که با آغاز سال تحصیلی این مساله چطور عملیاتی می شود.

وی عنوان داشت: دلیل اینکه در حال حاضر مهاجرت مردم افغانستان به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی زیاد شده است این است که انها دنبال زندگی بهتری هستند اما ما برنامه های زیادی داریم که مهاجرینی که به کشور برمی گردند زمینه های اشتغال داشته باشند.

وزیر مهاجرین گفت: تفاهم نامه ای بین ما و کشورهای اروپایی است که کسانی که در خارج تحصیل کرده اند و در اینجا زمینه شغلی ندارند در صورت برگشت از انها حمایت شود تا زمینه های شغلی انها فراهم شود.

وی اظهار داشت: برنامه کلی ما این است که زمینه های اشتغال مهاجرین را فراهم کنیم تا کسانی که برمی گردند مشکل اشتغال نداشته باشند.

عالمی بلخی اضافه کرد: مساله مشکلات مهاجرین در پاکستان نیز در حال بررسی است و صحبت هایی با طرف های پاکستانی شده است تا مشکلات مهاجرین ساماندهی شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟