وزیر مبارزه با مواد مخدر: در 24 ولایت افغانستان کوکنار کشت می شود

  • انتشار: ۲۲ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39493

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر در جلسه استجوابیه مجلس در مورد افزایش کشت و تولید مواد مخدر گفت که در حال حاضر در 24 ولایت افغانستان کوکنار کشت می شود که سالانه بیش از 9000 تن مواد مخدر در کشور تولید می شود.

مجلس سنا روز گذشته (سه شنبه) وزیر مبارزه با مواد مخدر و سایر مقام‌های مسئول در این عرصه را برای ارایه پاسخ فراخواند. سناتوران از طرح جدید حکومت افغانستان برای قانونی کردن فروش مواد مخدر تولید شده در افغانستان انتقاد کردند.

اما مقام‌ها در وزارت مبارزه با مواد مخدر می‌گویند میکانیسم عملی برای فروش مواد مخدر افغانستان وجود ندارد، زیرا مواد مخدر تولید شده در افغانستان به مراتب بیشتر از نیاز کل جهان برای تولید دواهایی است که از مواد مخدر ساخته می‌شود.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان در این جلسه گفت که چنین طرحی وجود ندارد: «استغرالله ما چنین طرحی نداده‌ایم، در صورتی که قانون اساسی به ما اجازه نداده است. ولی امید همه این است که بجای دراز کردن دست نزد خارجی‌ها بیایید که این را بفروشیم.»

براساس اظهارات وزیر مبارزه با مواد مخدر، بورد بین المللی کنترول مواد مخدر افغانستان می‌تواند بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر را به منظور ساخت دوا به کشورهای دیگر بفروشد و این مقدار محدود است. این در حالی است که افغانستان سالانه بیش از ۴۰۰۰ متریک تن مواد مخدر تنها در ولایت هلمند تولید می‌شود.

وزیر مبارزه با مواد مخدر گفت که در حال حاضر در ۲۴ ولایت افغانستان کوکنار کشت می‌شود و سالانه بیش از ۹۰۰۰ متریک تن مواد مخدر در این کشور تولید می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟