وزیر مالیه در آخرین لحظه سفرش به پاکستان را لغو کرد

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 8696

خبرگزاری اطلس ـ رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که وزیر مالیه‌‌ کشورمان سفر خود را برای شرکت در یک جلسه مهم اقتصادی به پاکستان لغو کرده‌است.

دهمین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی افغانستان و پاکستان قرار بود با حضور اکلیل حکیمی و اسحاق‌در، وزیران مالیه دو کشور در روزهای ۲۴ و ۲۵ آگست/اوت در اسلام آباد برگزار شود.

اما روزنامه تریبیون به نقل از یک منبع وزارت مالیه پاکستان نوشته است که آقای حکیمی در آخرین دقایق به همتای پاکستانی خود تلفن زده و گفته که سفرش به پاکستان لغو شده است.

این روزنامه نوشته است که وزیر مالیه افغانستان زمانی به همتای پاکستانی خود در مورد لغو سفرش خبر داده که مأموران تشریفات در فرودگاه بین‌المللی بینظیر بوتو آماده استقبال از او بودند.

بر اساس این گزارش قرار بود در این نشست روی ۵۵ موضوع اقتصادی مورد علاقه دو کشور از جمله ترانزیت تجارتی، دسترسی تجار افغانستان به بندرگاه‌های پاکستان و همگرایی نظام گمرکی دو کشور برای مقابله با قاچاق کالا بحث شود.

پیشرفت در مورد پروژه‌های زیربنایی که با حمایت مالی پاکستان در افغانستان پیش‌ برده می‌شود نیز از موضوعاتی بود که قرار بود در این نشست در موردش صحبت شود. وزارت مالیه تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده است.

روابط افغانستان و پاکستان در پی حملات خونین کابل رو به وخامت گذاشته است.

پس از روی کار آمدن دولت وحدت ملی، رئیس جمهور اشرف غنی تلاش کرد تا روابط افغانستان و پاکستان را بهبود ببخشد و این تلاش‌ها تا حدی پیشرفت که نهادهای امنیتی افغانستان و پاکستان تفاهم‌نامه‌های اطلاعاتی امضا کردند.

پاکستان بیشتر از یک ماه پیش در مری میزبان اولین دور مذاکرات میان نمایندگان دولت افغانستان و طالبان بود، اما این مذاکرات نیز پس از فاش شدن مرگ ملا عمر، رهبر پیشین طالبان متوقف شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟