وزیر عدلیه: حاکمیت قانون در افغانستان ۶۰ درصد است!

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 8048

خبرگزاری اطلس ـ عبدالبصیر وزیرعدلیه دیروز در یک نشستی با مسئولان اداری گفته است، این وزارت در طی دوسال یک بررسی را انجام داده که در آن معلوم شده است که حاکمیت قانون در افغانستان از ۵۰ درصد به ۶۰ در صد افزایش یافته است.

به گفته وزیرعدلیه این تحقیق در بخش‌های ستره محکمه، ریاست زندان‌ها، لوی سارنوالی و انجمن وکلای مدافع و وزارت عدلیه صورت گرفته است.
این بررسی با کمک برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل ((UNDP، کمیته مشارکت نهادهای دولتی و انجمن وکلای مدافع در ولایت‌های بلخ، هلمند، ننگرهار و پروان انجام شده که در آن از ۱۰۵۰ نفر مصاحبه گرفته شده است.
در این نشست محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در پیامی به مناسب نشر این گزارش گفته است«تا کنون شاخص‌ها و معیارهایی برای سنجشن حاکمیت قانون در افغانستان وجود نداشته است، ولی خوشبختانه اکنون این کار با تلاش‌های مؤسسه‌های ملی و بین المللی تکمیل گردیده و این می‌تواند این یک نوید باشد».
با این که وزارت عدلیه ادعا دارد که حاکمیت قانون در دوسال گذشته ۱۰ در صد بهبود یافته است. اما شکایت‌ها از فساد اداری و سو استفاده از صلاحیت‌ها از سوی کارمندان دولتی در دو سال اخیر بیشتر شده است، بیشتری از شهروندان شکایت دارند که در در ادارات دولتی رشوه ستانی، سواستفاده از صلاحیت های وظیفه‌ای در بخش استخدام و مقرری‌ها و اجرایی امورات اداری در دو سال اخیر بیشتر شده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟