وزیر صحت عامه: آماده انتقال دانشجویان افغانستانی از چین هستیم

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سلامت
  • شناسه مطلب: 76437

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه امروز (یکشنبه ۱۳ دلو) در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که آماده‌ انتقال دانشجویان افغانستانی از شهر ووهان چین به داخل کشور است.

وی اظهار داشت که سازمان جهانی صحت باید اجازه‌ انتقال این افراد از ووهان را صادر کند.

وزیر صحت عامه تاکید کرد که زمینه قرنطینه دانشجویان برای ۱۴ روز مساعد شده، اما نظر سازمان صحی جهان این نیست که شهروندان افغانستان و دیگر کشورها تا رفع حالت اضطرار از شهر ووهان چین خارج شوند.

وی ادامه داد: بحث دیگر انتقال۴۱ دانشجوی افغانستانی مقیم چین با خانواده هایشان این است که با انتقال آن ها به افغانستان، بیش از ۳۰ میلیون نفر با ویروس کرونا مواجه می شوند.

فیروز خاطرنشان کرد: سفیر چین اطمینان داده است که وضعیت دانشجویان افغانستانی در ووهان خوب است.

فیروز ادامه داد: در مدت یک هفته‌ گذشته حدود ۲۶۲ نفری از چین وارد افغانستان شده اند و تیم صحی روزانه از آن ها در خانه‌هایشان نظارت می‌کند، اما کسانی‌که از شهر ووهان چین به افغانستان می‌آیند، باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

وی تصریح کرد که تاکنون در مورد شیوع ویروس کرونا در افغانستان گزارشی ثبت نشده است.

وزیر صحت عامه گفت: «بر اساس محاسبات ما، در صورتی که ویروس کرونا وارد افغانستان شود، در جریان شش ماه، سه هزار نفر را مبتلا خواهد کرد. ما برای جلوگیری از این ویروس، آمادگی داریم، حتی نسبت به سایر کشورها، شرایط بهتری داریم تا از شیوع این ویروس در افغانستان، جلوگیری کنیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟