وزیر زراعت طالبان: سفره‌های کشاورزان خالی است

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 138468

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان می‌گوید، این روزها، سفره‌های شهروندان به ویژه کشاورزان خالی است.

عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گروه طالبان در گفتگو با «سلام‌وطندار»، نقش کشاورزی را در تأمین غذا و پرساختن سفره‌های شهروندان مهم خوانده و افزود که کشاورزی، سرمایه‌ی همیشگی مردم افغانستان است و حکومت متعهد است برای رشد آن کارهای بنیادی انجام دهد.

آقای عمری، رشد کشاورزی را در توسعه‌ی اقتصادی افغانستان مهم می‌خواند و تأکید می‌کند که وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، با تشکیل بوردهای مشخص و متشکل از کارشناسان، می‌خواهد روند رشد کشاورزی در کشور را سرعت بدهد.

او، می‌افزاید که ترمیم شبکه‌های آب‌رسانی، یکی از برنامه‌های مهم رشد کشاورزی است و وزارت زراعت، مصمم است که با بودجه‌ی خود یا با هم‌کاری مؤسسه‌های هم‌کار، بندهایی را به منظور مهار آب‌های موسمی در ۴۵ هزار روستا ایجاد کند و این برنامه، در آینده به همه روستاها در سطح کشور، گسترش خواهد یافت.

سرپرست وزارت زراعت طالبان هم‌چنان می‌گوید که جنگل‌ها در افغانستان، از اختیار زورمندان و بزرگان قومی، بیرون شده و اکنون زیر کنترل حکومت است و برای حفاظت از آن، «قطعه‌ی سبز» ایجاد شده است.

عمری می‌افزاید که این وزارت، از طریق صندوق انکشاف زراعت، کشاورزان را حمایت می‌کند و آن‌ها، می‌توانند با ارائه‌ی یک پروپوزل جامع که از طرف کارشناسان این وزارت بررسی می‌شود، قرضه دریافت کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟