وزیر دفاع پاکستان: همکاری های امنیتی با آمریکا را متوقف می کنیم

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 35399

در پي تشديد تنش هاي ناشي از توقف کمک هاي مالي آمريکا به پاکستان وزير دفاع اين کشور از توقف همکاري هاي امنیتی اسلام آباد با واشنگتن خبرداد.

درپي انتشار توئيت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در اول جنوری و انتقاد شديد او از حمايت پاکستان از تروريست ها در اين کشور، مقامات واشنگتن توقف کمک هاي امنيتي آمريکا به پاکستان را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاري شين هوا، به رغم تلاش گذشته اسلام آباد براي خويشتنداري در قبال اتهامات آمريکا اما اظهارات خرم دستگير خان افزايش تنش با واشنگتن را نشان مي دهد.

وي ضمن تاکيد بر گسترش همکاري هاي گذشته پاکستان با آمريکا اما در واکنش به اظهارات رئيس جمهور اين کشور از تعليق همکاري هاي گسترده دفاعي و امنيتي با اين واشنگتن خبر داد و بااشاره به تعليق کمک هاي اخير آمريکا به پاکستان افزود، توقف اينگونه کمک هاي واشنگتن منجر به توقف گفتگوهاي راهبردي مي شود که بيش از يک سال است مقامات دو کشور سرگرم آن هستند.­

وزير دفاع پاکستان همچنين از آمريکا به دليل عدم همکاري در ايجاد عمليات حصارکشي مرزي با افغانستان جهت جلوگيري ازرفت و آمد هاي شبه نظاميان انتقاد کرد.

وي تصريح کرد، پاکستان و افغانستان در حدود 2500 کيلومتر مرز مشترک کوهستاني دارند که شبه نظاميان و شورشيان مي توانند از اينگونه گذرگاههاي براي تردد به راحتي استفاده کنند.

اين در حالي است که به گفته مقامات نظامي پاکستان ، اسلام آباد در سال گذشته عمليات حصار کشي مرزي با افغانستان را آغاز کرد و قرار است در سال کنوني اينگونه عمليات پايان يابد.

دستگيرخان خاطر نشان کرد، در حالي که آمريکا کوچکترين کمکي به تقويت عمليات حصارکشي مرزي انجام نداده به راحتي پاکستان را به بي تفاوتي در رفت و آمد تروريست ها متهم مي کند.

درحالي که واشنگتن به اعمال فشارهاي خود عليه پاکستان جهت مقابله با شبه نظاميان طالبان و شبکه حقاني ادامه مي دهد ، اسلام آباد معتقد است جنگ افغانستان نبايد به داخل خاک پاکستان کشيده شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟