وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش استعفا داد و بزودی افراد جدیدی جایگزین آنان خواهند شد

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 21211

بعد از حادثه مرگبار در قول اردوی 209 شاهین وکشته شدن بیش از 140 سرباز و افسر ارتش، اکنون ارگ ریاست جمهوری با پخش خبرنامه ای گفته است؛ رئیس جمهور با استعفای عبدالله حبیبی وزیر دفاع و قدم شاه شهیم رئیس ستاد ارتش موافقت کرده است. همچنین گزارش هایی در دست است که قرار است بزودی افراد جدیدی جایگزین آنها گماشته شوند.

ارگ ریاست جمهوری با انتشار خبرنامه ای گفته است که اشرف غنی رییس‌جمهور کشور استعفای عبدالله حبیبی وزیر دفاع و جنرال قدم‌شاه شهیم لوی درستیز کشور را قبول کرده است.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمور با اعلام این خبر در صفحه فیس‌بوک خود، جزییات بیشتری در این باره ارایه نکرده است.

همچنان گزارش هایی به نشر رسیده است که پس از منظوری استعفای عبدالله حببیبی، وزیر دفاع و جنرال قدم شاه شهیم، رئیس ستاد ارتش کشور، قرار است جنرال طارق شاه بهرامی، معین ارشد امنیتی وزارت داخله به صف وزیر دفاع گماشته شود. هم چنان گفته می‌شود که محمد شریف یفتلی، فرمانده فعلی قول اردوی ۲۰۳ تندر به صفت رئیس ستاد ارتش ملی کشور گماشته خواهد شد. اطلاعات یاد شده تا کنون از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

وزیر دفاع  و رئیس ستاد ارتش در حالی از مقام‌هایشان کناره‌گیری می‌کنند که روز جمعه در حمله‌ای به قول اردوی 209 شاهین در ولایت بلخ، بیش از دوصد تن از سربازان اردوی ملی «شهید و زخمی» شدند.

این در حالیست که یک منبع در حکومت که نخواست نامش فاش شود گفته است که عبدالله حبیبی، قدم شاه شهیم و سه فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در پیوند به حمله مرگبار بر این قول اردو برکنار شده‌اند.

این منبع گفته که سه فرمانده قول اردوی شاهین بعداً جهت انجام تحقیقات به لوی څارنوالی نیز معرفی خواهند شد.

همچنین گزارش های تایید نشده ای می رساند که مهمند کتوازی فرمانده قول اردوی 209 شاهین نیز استعفا کرده است. اما نصرت الله جمشیدی معاون مطبوعات این قول اردو، استعفای کتوازی را رد کرده می‌گوید وی فعلا قصد استعفا ندارد.

قرار بود وزیر دفاع و برخی مقام‌های امنیتی دیگر به روز چهارشنبه از سوی ولسی جرگه افغانستان استجواب شوند.

این در حالیست که عبدالله حبیبی چندی پیش توانست در یک نشست استیضاحیه ولسی جرگه رای اعتماد بدست بیآورد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟