وزیر دفاع هند: به افغانستان نیروی نظامی اعزام نمی کنیم

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31144

نیرمالا سیتاماران وزیر دفاع هند در دیدار با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: هند نیروی نظامی به افغانستان اعزام نخواهد کرد اما به همکاری‌ برای توسعه این کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش تایمز ایندیا، نیرمالا سیتارامان وزیر دفاع هند در دیدار با همتای آمریکایی‌ خود به صراحت گفت: دهلی‌نو نیروی نظامی به افغانستان اعزام نمی‌کند.

پس از دیدار با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا، سیتاماران اظهار کرد: موضع هند را با تاکید بر عدم اعزام نیروهای نظامی، نسبت به اوضاع افغانستان مشخص کردیم.

وی افزود که با این حال دهلی‌نو به کمک‌های بشر دوستانه و پروژه‌های توسعه‌ای در افغانستان ادامه می‌دهد.

در این دیدار دو طرف درباره پناهگاه امن تروریست‌ها در پاکستان نیز گفت‌وگو کردند.

جنرال ماتیس، نخستین فرد کابینه ترامپ است که به هند سفر می‌کند و در این دیدار درباره حمایت دولتی از عاملان تروریستی گفت‌وگو کردند.

وزیر دفاع هند پس از دیدار با همتای آمریکایی‌اش به خبرنگاران گفت که از ماتیس درخواست کرده تا در سفر به اسلام‌آباد مسئله حملات مرزی تروریست‌ها را نیز مطرح کند.

وزیر دفاع آمریکا در حالی به دهلی‌نو سفر کرده است که ماه گذشته دونالد ترامپ خواستار نقش بیشتر هند برای ثبات و ایجاد صلح در افغانستان شده بود.

ماتیس در این دیدار از هند به دلیل مشارکت ارزشمند در افغانستان قدردانی کرد و افزود: از تلاش‌های بیشتر این کشور برای ترقی دموکراسی، ایمنی و امنیت در افغانستان استقبال می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟