وزیر دفاع بریتانیا: بالا بردن ظرفیت های نیروهای امنیتی افغانستان از اولویت بریتانیا است

  • انتشار: ۲۷ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 38402

گاوین ویلیامسن وزیر دفاع بریتانیا در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته است که توانمندی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بنیاد صلح در کشور است. وی گفته است که بالا بردن ظرفیت های امنیتی نظامیان افغانستان ار اولویت های بریتانیا است.

سفارت بریتانیا در کابل گفته است که گاوین ویلیامسن وزیر دفاع این کشور روز شنبه در سفری به کابل، ثبات افغانستان را امنیت جاده‌های کشورش خوانده و توانمندی نیروهای امنیتی افغان را بنیاد ثبات و صلح افغانستان خوانده است.

وزیر دفاع بریتانیا همچنان در دیدار با مقام‌های افغان، بر امنیت، توسعه و حکومتداری در افغانستان تأکید کرده و آن را کاهش تهدیدات دهشت‌افگنانه به کشور مهم خوانده است.

ریاست اجرائیه با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید که در این دیدار روز گذشته (شنبه) روی وضعیت سیاسی٬ امنیتی و اقتصادی بحث کرده اند.

آقای ویلیامسن گفته است بلندبردن ظرفیت خدمات امنیتی که پایه و اساس ثبات و صلح را در افغانستان تشکیل خواهد داد، در اولویت اجندای بریتانیا قرار دارد و من شاهد نقش مهم و برازنده را که نیروهای دلیر بریتانیایی در تحقق این دیدگاه ایفا می‌کنند، می‌باشم”.

در حال حاضر، شمار سربازان بریتانیایی در افغانستان به ۶۵۰ تن می‌رسند که در چوکات مأموریت حمایت قاطع تحت رهبری ناتو فعالیت دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟