وزیر دفاع آمریکا: سال 2017 سالی سخت برای نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 21238

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، که به کابل سفر کرده، می گوید سال ۲۰۱۷ یک سال سخت دیگر برای نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود. این اولین سفر آقای متیس به عنوان وزیر دفاع به افغانستان است.

آقای ماتیس روز گذشته (دوشنبه) در جریان سفر غیر منتظره اش به کابل در یک کنفرانس خبری با جان نیکلسون، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، گفت که برای گفت و شنود با مقام‌های افغان به افغانستان سفر کرده است.

وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا، طالبان را دشمنان وحشی خواند و تعهد کرد که امریکا با حکومت افغانستان این گروه را شکست خواهد داد.

جیمز ماتیس گفت که ۲۰۱۷ سال دشوار دیگر برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان خواهد بود، اما به گفتۀ وی نیروهای بین المللی در مبارزه بر ضد تروریسم، دوشادوش سربازان افغان خواهند ایستاد.

وی گفت که سرگرم گفت و شنود با رهبران افغان است تا بر اساس آن، بهترین ارزیابی و مشورت را در مورد افغانستان به رئیس جمهور دونالد ترامپ بدهد.

پیش از آقای ماتیس، هربرت ریموند مک ماستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترامپ هفتۀ گذشته به کابل سفر کرد و در مورد مسایل امنیتی و نظامی، با مقام‌های افغان صحبت کرد.

جنرال نیکلسون خواستاراعزام شمار بیشتر نظامیان امریکایی به افغانستان شده است تا به گفتۀ وی “بن بست” به میان آمده در آن کشور از میان برداشته شود.

فرمانده ارشد نظامیان امریکایی در افغانستان همچنان گفته است که امسال، سال شکست گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان است.

اولین سفر آقای ماتیس به افغانستان در حالی صورت می گیرد که طالبان در یک حمله بی سابقه به قول اردوی 209 شاهین در نزدیکی مزارشریف باعث کشته و زخمی شدن بیش از 300 تن از نیروهای ارتش شد، سیاستمداران از استراتژی نظامی آمریکا انتقاد کرده و گفته اند که واشنگتن بهتر است به جای داعش، طالبان را هدف قرار دهد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟