وزیر دفاع آمریکا: به دنبال یافتن راه حل سیاسی برای پایان جنگ افغانستان هستیم

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 50453

«جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر اراده این کشور برای یافتن راه حل سیاسی پایان دادن به جنگ افغانستان گفت: بحث خروج زود هنگام نظامیان آمریکا از افغانستان مطرح نیست. 

به گزارش خبرگزای اطلس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر اراده این کشور برای یافتن راه حل سیاسی پایان دادن به جنگ افغانستان گفت: بحث خروج زود هنگام نظامیان آمریکا از افغانستان مطرح نیست. 

وزیر دفاع آمریکا بیان داشت: ما در کنار ناتو خواهیم ماند و به تلاش برای کمک به افغانستان ادامه خواهیم داد. 

وی تاکید کرد: طالبان این موضوع را مشخص کرده که جان افغان‌ها برای آنها اهمیتی ندارد و به این دلیل که نمی تواند در انتخابات پیروز شود دست به تروریسم می زند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه یادآور شد که وی هیچ تردیدی درباره اهمیت حضور نظامیان در افغانستان ندارد. جیمز ماتیس ادعا کرد که اگر ما افغانستان را ترک کنیم با 20 گروه تروریستی که در آنجا مستقر هستند واضح است که چه اتفاقی خواهد افتاد و به آمریکا حمله خواهد شد. 

وی از تصمیم ترامپ برای افزایش سربازان در افغانستان دفاع کرد و تصریح کرد: برای اولین بار در 17 سال گذشته سازمان ملل تایید کرده  که امیدی برای صلح در افغانستان گشوده شده است. 

ماتیس در ادامه گفت: ما به دنبال یافتن راه حل سیاسی هستیم و این موضوع یافتن یک راه حل برای صلح واقعی ترین کار برای پایان جنگ در افغانستان است. 

وی گفت پایان دادن به جنگ افغانستان نیازمند کار دسته جمعی و از طریق کمک منطقه ای و درگیر کردن سازمان ملل حاصل خواهد شد. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟