وزیر داخله کشور به ولایت سرپل سفر کرد

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 7089

جنرال نورالحق علومی وزیر داخله کشور برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت سرپل به این ولایت رفته و با هیات رهبری ولایت، فرمانده امنیه، اعضای شورای ولایتی و سایر بزرگان دیدار و گفتگو نمود.
به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، آقای علومی در حالی به این ولایت رفته است که روز گذشته شورای ولایتی سرپل با صدور قطعنامه ای به مقامات مرکزی کشور ۴۸ ساعت مهلت داده و از وضعیت امنیتی این ولایت شدیدا ابراز نگرانی کرده بودند.
آنان تهدید کرده بودند: در صورتی که تا دو روز دیگر دولت مرکزی برای مقابله با تهدیدهای امنیتی چاره ای نیاندیشند، ممکن است ولسوالی کوهستانات این ولایت بطور کامل به تصرف طالبان در آید.
این نماینده گان ادعا دارند که هم اکنون ۹۰ % ولسوالی کوهستانات زیر سلطه مخالفان مسلح دولت بوده و تنها در مرکز این ولسوالی نیروهای امنیتی حضور دارند که آنها نیز در محاصره طالبان قرار دارند .
اعضای شورای ولایتی همچنین از برای سرکوب مخالفان خواستار راه اندازی عملیات زمینی و هوایی گردیده و می گویند که در صورت اهمال دولت مرکزی، به زودی ولسوالی کوهستانات بدست طالبان مسلح دولت سقوط خواهد کرد.
وزیر داخله کشور در حالی به این ولایت سفر کرده است که هم اکنون بیش از ۷۰% ولسوالی های این ولایت در کنترول مخالفان دولت قرار دارد و بیشتر مناطق اطراف ولایت نیز با تهدید جدی آنان روبرو است؛ بطوری که راه های ارتباطی بیشتر ولسوالی ها با مرکز قطع گردیده و کارمندان دولتی به هیچ وجه نمی توانند از این راه ها رفت و آمد نمایند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟