وزیر داخله پاکستان برای مقابله با توهین به مقدسات اسلامی جلسه ای با حضور سفرای کشورهای اسلامی برگزار کرد

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 20048

جمعی از سفرای کشورهای مسلمان مقیم اسلام آباد، روز گذشته با حضور در جلسه ای به میزبانی و ریاست وزیر داخله پاکستان، به اتفاق آرا برضرورت انجام اقدام های جدی علیه هرگونه سوء استفاده از شبکه های اجتماعی برای اهانت به مقدسات دین اسلام، تاکید کردند.

طی چند روز اخیر به دنبال ظاهر شدن برخی پیام ها و مطالب توهین آمیز به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) در برخی شبکه های اجتماعی در پاکستان از جمله در فیسبوک و واتساپ، موجی از حرکت های مردمی و گروه های مختلف دینی در اعتراض به این مسئله آغاز شد و دولت پاکستان برای جلوگیری از تبدیل شدن این موج اعتراض به صحنه خشونت در پاکستان، قول داد به مسائل ایجاد شده در شبکه های اجتماعی رسیدگی خواهد کرد.

جلسه روز گذشته چودری نثار علی خان وزیر داخله پاکستان با سفرای کشورهای اسلامی، یکی از اقدامات دولت اسلام آباد برای مهار خشونت های احتمالی ناشی از اعتراض مردم به مطالب ضداسلامی منتشر شده در شبکه های اجتماعی بود. گروهی از قضات پاکستان نیز خواستار اقدام و رسیدگی دولت و دستگاه های ذیربط پاکستان در برابر توهین به مقدسات در شبکه های اجتماعی شده اند.

همچنین تعدادی افراد مظنون نیز در این خصوص بازداشت شده و گویا اعتراف کرده اند که پست ها و پیام های ضداسلامی را از خارج از پاکستان در شبکه های اجتماعی قرار می دادند.

در جلسه وزیر داخله پاکستان با سفرای کشورهای مسلمان، تصمیم گرفته شد که وزارت امور خارجه پاکستان یادداشتی جامع شامل تمام جوانب فنی و حقوقی مقابله با مصادیق اهانت به مقدسات در شبکه های اجتماعی را تهیه و آن را در اختیار سفرای کشورهای اسلامی قرار دهد و سفرا نیز آن را به دولت های متبوع خود انتقال دهند.

همچنین مقرر شد نسخه هایی از این یادداشت برای اتحادیه عرب و سازمان همکاری های اسلامی ارسال شود.

علاوه بر این، در این جلسه تصمیم گرفته شد که مسئله توهین به مقدسات اسلامی در سطح سازمان ملل نیز مطرح و رسیدگی شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟