وزیر خارجه پاکستان: وقتی طالبان بر 40 درصد خاک افغانستان حاکمیت دارد، نیازی به پناهگاه در پاکستان ندارد

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 32418

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با گفته است وقتی طالبان بر 40 درصد از خاک افغانستان کنترل داشته باشد، نیازی ندارد تا رهبران این گروه در خاک پاکستان پناهگاه های امن داشته باشد.

خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان ادعا کرده که طالبان بر40 درصد خاک افغانستان کنترل دارد و رهبری این گروه به داشتن‌ پناهگاه در پاکستان دیگر نیاز ندارد.

خواجه آصف پس از دیدار رِکس تیلرسون، وزیرخارجه امریکا از پاکستان، اذغان کرد که بین اسلام آباد و واشنگتن بی‌اعتمادی عظیمی بر سر افغانستان وجود دارد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، عصر روز سه شنبه وارد پاکستان شد و با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر و جنرال قمر جاوید باجوه، رئیس ستاد ارتش و خواجه محمد آصف وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. گفته می شود مقامات پاکستانی از این مقام آمریکایی استقبال سردی کرده اند.

در دیدار شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان با وزیر خارجه آمریکا، وی گفته است که کشورش به جنگ علیه تروریسم متعهد بوده و در این راستا، نتایجی را نیز به بار آورده است، آقای عباسی افزود که پاکستان آمادۀ تداوم همکاری با ایالات متحدۀ امریکا می باشد.

رکس تیلرسون در سفرش به افغانستان، با رهبران حکومت وحدت ملی در پایگاه نظامی بگرام دیدار کرد در خلال صحبت هایش بازهم تأکید کرد که پاکستان باید در مبارزه با تروریسم همکاری کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟