وزیر خارجه پاکستان: آمریکا دوستی است که همیشه خیانت می کند

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 35260

خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان در پاسخ به اظهارات ترامپ که کشورش را به دروغگویی متهم کرده بود، گفت: آمریکا دوستی است که همیشه خیانت می‌کند. ما دیگر هیچ ائتلافی با آمریکا نداریم.

به گزارش رسانه های پاکستانی، خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان گفت که آمریکا در عملکردش همانند یک متحد با دولت اسلام آباد شکست خورده و به خاطر ناکامی‌هایش در افغانستان دولت پاکستان را مقصر می‌داند. ما دیگر با آمریکا هیچ ائتلافی نداریم. این رفتاری نیست که دو متحد با یکدیگر داشته باشند.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: ما در حال حاضر آرامش را در پاکستان برقرار کرده‌ایم. فقدان همکاری میان واشنگتن و کابل در بازگشت آوارگان به افغانستان و مقصر دانستن پاکستان در عدم مقابله با شبه‌نظامیان باعث شده است تا گمانه زنی درباره این مساله به وجود آید که مقابله با تروریسم آنچنان که باید صادقانه صورت نگرفته است. کشورهای دیگری هستند که می‌توانند متحد پاکستان باشند و در کنار ما به روند مذاکرات صلح با طالبان و دولت افغانستان کمک کنند.

خواجه آصف همچنین تاکید کرده است که دولت پاکستان باید روابطش با آمریکا را مجددا ارزیابی کند.

وی در مصاحبه با شبکه خبری جئو گفت: آمریکا دوست ما نیست چون در قبال پاکستان نه همانند دوست رفتار می‌کند نه همانند یک متحد. پاکستان در جبهه دیپلماتیک منزوی نشده است و هرگونه تهاجم آمریکا با واکنش ملی روبرو خواهد شد.

واشنگتن، دولت پاکستان را به بازی دوگانه با کمک به طالبان و شبکه حقانی که مسبب ناآرامی‌ها در افغانستان هستند، متهم می‌کند. اما اسلام‌آباد این مساله را رد می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟