وزیر خارجه روسیه: به هرگونه اقدام نظامی آمریکا در سوریه، پاسخ مناسب خواهیم داد

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 25033

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا هشدار داد که این کشور به هرگونه اقدام پیش‌دستانه واشنگتن در سوریه به طور مناسبی پاسخ خواهد داد.

به گزارش المیادین، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا هشدار داد که این کشور به هرگونه اقدام پیش‌دستانه این کشور در سوریه به طور مناسبی پاسخ خواهد داد.

وی افزود: امیدواریم که آمریکا به بهانه داشتن اطلاعات محرمانه درباره تصمیم سوریه برای حملات شیمیایی اقدامات تحریک‌آمیز نکند.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد، «رکس تیلرسون» و «سرگئی لاوروف»‌ وزیران خارجه آمریکا و روسیه، روز دوشنبه درباره مسایل سوریه تلیفونی با یکدیگر صحبت کردند.

بر پایه این بیانیه، وزرای خارجه دو کشور در مورد راه‌های پایان دادن به بحران سوریه رایزنی کردند و بر اجرای آتش‌بس و همچنین شدت بخشیدن به مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تاکید کردند.

لاوروف و تیلرسون همچنین خواستار جلوگیری از هرگونه تلاش برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی طرفین درگیری در سوریه شدند.

برپایه بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی، از تیلرسون خواسته است «دست به اقدامات لازم بزند تا از وقایع تحریک‌آمیز علیه نیروهای ارتش سوریه، که در حال عملیات علیه گروه‌های خرابکار هستند، خودداری شود».

وزیران خارجه روسیه و آمریکا توافق کردند تا مذاکره در مورد مسایل دو کشور را ادامه دهند.

این نخستین بار نیست که وزارت خارجه روسیه از آمریکا می‌خواهد به نیروهای دولتی سوریه حمله نکند. در پی سرنگونی جنگنده ارتش سوریه، مسکو هشدار داده بود از این پس هر هواپیمایی که وارد حریم عملیاتی آن در سوریه شود، به‌عنوان یک هدف بالقوه در نظر گرفته می‌شود. این هشدار حتی سبب شد تا نیروی هوایی استرالیا برای مدتی از انجام عملیات هوایی در آسمان سوریه خودداری کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟