وزیر خارجه جدید کره شمالی انتخاب شد

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 74850

ظاهرا کره شمالی مرد اصلی خود برای روابط با کره جنوبی را به عنوان وزیر خارجه جدید برگزیده و این گمانه زنی را تقویت کرده که احتمالا باید شاهد تغییر سیاست پیونگ یانگ در قبال آمریکا و کره جنوبی باشیم.

بر اساس گزارش منابع مطلع دولت کره شمالی به سفرای خارجی مستقر در پیونگ یانگ انتصاب “ری سان-گوان” به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور را اعلام کرده است. قرار است خبر رسمی این انتصاب در هفته جاری اعلام شود.

به نوشته یونهاپ ری سان-گوان قرار است جایگزین ری یونگ-هو  شود اقدامی که احتمالا به معنی تغییری در سیاست پیونگ یانگ در قبال واشنگتن و سئول خواهد بود گرچه تغییر اساسی در این راستا هیچ چشم اندازی ندارد.

وزیر خارجه جدید افسر سابق ارتش بوده و به عنوان رئیس کمیته اتحاد صلح آمیز کره شمالی خدمت کرده که از نظر جایگاه معادل وزیر اتحاد کره جنوبی ارزیابی می‌شود. وی همچنین مقام کلیدی کره شمالی در خصوص مناسبات با کره جنوبی بوده است.

ری سان-گوان رئیس هیات مذاکرات سطح بالای کارشناسی با کره جنوبی بوده است.

این تغییر در عرصه سیاست خارجی کره شمالی در حالی رخ می دهد که با وجود سه دیدار رو در روی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هیچ پیشرفتی در روابط دو طرف صورت نگرفته و مذاکرات خلع سلاح همچنان در بن بست قرار دارد.

طرف آمریکایی بر خواسته خود برای خلع سلاح همه جانبه کره شمالی بدون ارائه ضمانت اصرار دارد و از سوی دیگر کره شمالی اعلام می‌کند در صورت کاهش یا لغو تحریم‌ها حاضر به شرکت در مذاکرات و برداشتن‌ گام‌های بعدی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟