وزیر خارجه آمریکا: در صورت تغییر رفتار ایران، واشنگتن حاضر است با تهران مذاکره کند

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 45392
پامپئو

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در جمع ایرانیان مقیم آمریکا گفت که در صورتی که ایران در رفتار خود تغییر وارد کند، دولت ترامپ حاضر است با این کشور گفتگو کند.

مایک‌پمپئو، وزیرخارجه آمریکا، شب گذشته در کتابخانه ریگان در شهر سیمی‌ولی کالیفرنیا در جمع برخی ایرانیان مقیم آمریکا سخنرانی می‌کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنان تند و تکراری خود علیه ایران در جمع برخی ایرانیان مقیم آمریکا که در کالیفرنیا برگزار شد، گفت: سال آینده چهلمین سالگرد انقلاب ایران خواهد بود. چهل سال است که ایران از تروریسم حمایت کرده و می‌کند و مردم به‌دلیل عقاید خود زندانی شده‌اند. رهبران ایران متعهد هستند تا حتی اگر لازم باشد انقلاب را به کشورهای دیگر صادر کنند. طی چهار دهه‌ی گذشته ایران از همه منابع خود در این راه استفاده کرده است. از نظر اقتصادی رهبران ایران منافع ملت را قربانی منافع خود می‌کنند. پول‌های ایران صرف تروریسم می‌شود. اکنون یک‌سوم ایرانیان زیر خط فقر هستند.

او  گفت اگر ایران رفتارش را تغییر دهد همان‌طور که آمریکا با کوریای‌شمالی وارد مذاکره شد، می‌تواند با ایران هم آشتی کند.

به گزارش رسانه‌ها، یک ایرانی وقتی پمپئو مدعی تلاش ایران برای بمب‌گذاری در نشست مجاهدین‌خلق شد، از جا برخاست و به او شدیدا اعتراض کرد. پمپئو بدون پاسخ به انتقاد او، گفت کاش در ایران همین‌قدر آزادی بیان بود.

او مشکلات اقتصادی ایران را به حمایت ایران از دولت اسد و برخی گروه‌های سیاسی و نظامی در منطقه ربط دارد. و گفت از آغاز انقلاب ایدیالوژی ایران نابودی اسراییل بوده.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: مردم همواره مورد بدرفتاری رهبران خود قرار گرفته‌اند. سر دادن مرگ بر آمریکا در ایران عادی نیست. مردم سربلند ایران در برابر سوءرفتار مقامات خود ساکت نمی‌نشینند. بسیاری از این اعتراضات در پی چهل سال ظلم است. آمریکا از مردم ایران حمایت می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟