وزیر خارجه آمریکا به پاکستان هشدار داد

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 45912
پامپئو

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن پرداخت‌های احتمالی صندوق بین‌المللی پول (آی‌ام‌اف) به پاکستان را زیر نظر دارد. مایک پامپئو همچنین به اسلام‌آباد هشدار داد از کمک‌های مالی آی‌ام‌اف برای بازپرداخت بدهی‌اش به چین استفاده نکند.

پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا گفته است، پاکستان تنها در شرایطی می‌تواند از کمک‌های مالی صندوق بین‌المللی پول استفاده کند که این ثروت باد آورده را برای پرداخت بدهی‌اش به چین هزینه نکند.

پامپئو در گفت‌وگو با سی‌ان‌بی‌سی تاکید کرد: اشتباه نکنید؛ ما اقدامات آی‌ام‌اف را زیر نظر داریم. منطقی نیست که پول آی‌ام‌اف که از پول مالیات‌دهندگان و نهادهای وابسته و دلارهای آمریکایی تشکیل می‌شود، برای پرداخت بدهی به چین یا سهامداران چینی مورد استفاده قرار بگیرد.

اظهارات پامپئو در شرایطی مطرح شد که آمریکا به تازگی از صندوق توسعه اقتصادی مشترک ۱۱۳ میلیون دالری برای کشورهای واقع در حاشیه اقیانوس هند و آرام رونمایی کرده است. این صندوق تلاش مشترک آمریکا، استرالیا و جاپان است که به طرح بلندپروازانه “یک کمربند یک جاده‌” چین به چشم تهدیدی استراتژیک می‌نگرند. با این حال کارشناسان اقتصادی تهدیدات پامپئو را توخالی توصیف می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟