وزیر امور زنان وارد تهران شد

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9603

وزیر امور زنان برای اشتراک در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی «نقش زنان در توسعه پایدار» به تهران آمده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس، سیدرضا حسینی میثم، مشاور ارشد وزیر امور زنان درگفتگو با خبرنگار شفقنا افغانستان، ابراز داشت : هیات عالیرتبه افغانستان متشکل از جناب محترمه دلبر نظری، وزیر امور زنان دولت جمهوری اسلامی افغانستان، بهمراه خانم راحله سلیم و شکریه پیکان، نمایندگان پارلمان، سناتور نجیبه حسینی، خجسته فنا ابراهیم خیل، رییس حقوق بشر و امور بین الملل زنان وزارت خارجه افغانستان و سیدرضاحسینی میثم مشاور ارشد پالیسی وزارت زنان به تهران آمده اند.

وی افزود : هدف اصلی این هیات اشتراک در دومین همایش بین المللی نقش زنان در توسعه پایدار می باشد اما برنامه های دیگری هم در دستور کار هیات قرار دارد.

حسینی تصریح کرد : محترمه دلبر نظری، وزیر امور زنان در مراسم افتتاحیه این همایش سخنرانی خواهند داشت و همچنین در یکی از پنل های تخصصی پیرامون نقش امنیت در اشتغال زنان به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

مشاور ارشد وزیر زنان یادآور شد : در حاشیه این همایش قرار است هیات افغانستانی با وزرای کار و تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر فرهنگ و ارشاد و وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو داشته باشد.

وی عنوان کرد : نشست با معاون امور زنان ریاست جمهوری ایران نیز از جمله برنامه های این هیات می باشد.

سیدرضا حسینی میثم در ادامه با اشاره به نقش زنان در فعالیت های اجتماعی گفت : تبادل نظریات و تجربیات هیات افغانستانی با مقامات ایرانی زمینه های همکاری در ارتباط با موضوعات مربوط به زنان را فراهم می کند و امیدواریم طرفین به نتایج خوبی دست یابند.

وی گفت : وزارت زنان در گذشته هم سفرهایی به ایران داشته است و همچنین میزبان هیات ایرانی در افغانستان بوده است.

مشاور ارشد وزارت زنان گفت : در سال ۱۳۹۰ هیات ایرانی به افغانستان سفری داشته است و در سال ۱۳۹۱ هم هیات افغانستانی به ایران سفر کرده است و این سفرها توانسته است با تکیه بر تبادل آرای طرفین زمینه همکاریهای زیادی را فراهم آورد.

نمایشگاه و همایش بین المللی نقش زنان در توسعه پایدار با هدف توسعه کارآفرینی زنان، تبیین نقش زنان در توسعه کسب و کار، دستیابی به راهکارهای تحقیقی و استفاده از تجارب بین المللی اشتغال زنان در تاریخ ۲۵ و ۲۶ سنبله و در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟