وزرات دفاع: گزارش “قصرهای مجلل متعلق به جنرال های وزارت دفاع” نادرست است

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22634

وزارت دفاع ملی گزارش‌ها در مورد قصرهای مجلل شماری از جنرالان این وزارت با استفاده از مصرف پول دولت را نادرست می‌داند.

اخیرا رسانه‌ها گزارش‌هایی را نشر کردند مبنی بر این‌که شماری از مقام‌های پیشین و کنونی وزارت دفاع ملی خانه‌های مجللی را در کابل ساخته‌اند.

در گزارش‌ها کاخ‌های مجلل این مقام‌ها زیر پرسش برده شد و همچنان در گزارش آمده بود که معاش دولتی آنان برای ساختن چنین قصرهایی کافی نبوده‌است.

طلوع‌نیوز از سید واقف‌شاه سیدی مقام پیشین وزارت دفاع که حدود یک ماه پیش برکنار شده، عزیز امرخیل رییس دفتر رحیم وردک وزیر پیشین دفاع ملی، جنرال صبور آمر پیشین کشف نیروهای هوایی، قدم شاه شهیم رییس پیشین ستاد ارتش و شاه آقا حیدری، رییس پیشین تدارکات ملی که از چندی پیش به اتهام اختلاس از کار برکنار شد، در گزارشی به عنوان کسانی نام برد که هزینۀ خانه‌های‌شان چندین میلیون افغانی هزینه برداشته اما خودشان از چهل تا شصیت هزار معاش داشته‌اند.

در اعلامیه‌یی که از سوی دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی در همین رابطه به نشر رسیده گفته شده که این گزارش بی‌اساس است و نشر هم‌چون گزارش‌ها، سبب از بین‌بردن اعتماد مردم نسبت به ارتش ملی و تضعیف مورال نیروهای امنیتی می‌شود.

اعلامیه می‌افزاید که تجاوز به حریم خصوصی و تصویربرداری خانۀ یک جنرال ارتش ملی خلاف قوانین و میثاق ملی و بین المللی است.

هم‌چنان در اعلامیه گفته شده که مبارزه با فساد اداری یکی از اولویت‌های کاری وزارت دفاع ملی است و هرگاه شخصی یا کدام رسانه در رابطه به هریکی از مقام‌ها و جنرالان وزارت دفاع ملی اسناد و مدارکی داشته باشند، می‌توانند به این وزارت یا مراجع مربوط قانونی آن بسپارند تا مطابق قانون برخورد شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟