وزارت مهاجرین خواهان بررسی لت‌وکوب کودک مهاجر افغان در ایران شد

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 66962

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در واکنش به انتشار ویدیوی لت و کوب یک کودک مهاجر افغان در ایران، از وزارت خارجه و سفارت افغانستان در تهران خواست تا گزارش‌ها درباره این کودک افغان را بررسی کند.

اخیراً فلم کوتاهی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که یک کودک افغان توسط یکی از مامورین شهرداری ایران لت‌وکوب می‌شود. گفته می‌شود که این کودک خردسال مهاجر در توسط مامور شهرداری بوشهر ایران لت‌وکوب شده است.

در همین حال وزارت امور مهاجرین کشور، لت و کوب، آزار و اذیت و هرگونه برخورد مبنی بر بی‌احترامی به کرامت انسانی مهاجرین را در کشورهای میزبان خلاف میثاق ها و تعهدات موجود عرصه مهاجرت و حقوق بشر خواند و گفت: این وزارت حمایت و دفاع از حقوق بشری و اجتماعی مهاجرین را در کشورهای میزبان مسئولیت اساسی خویش دانسته و تخطی‌های حادث در این زمینه را نظارت و پیگیری می‌نماید.

به نقل از اعلامیه این وزارت: به منظور معلوم شدن هویت کودک مذکور، از وزارت خارجه و سفارت افغانستان در ایران خواهان همکاری شده و در صورت تایید هویت افغانی این کودک از مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به حقوق بشری و انسانی مهاجرین و میثاق‌های عرصه مهاجرت توجه داشته و فرد متهم را به سزای اعمالش برساند.

گفتنی است، نشر ویدیو لت و کوب این کودک افغان در ایران، با واکنش تند کاربران صحفات اجتماعی در افغانستان روبرو شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟