وزارت مخابرات در تلاش ایجاد دولت الکترونیک است

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 12979

وزارت مخابرات در تلاش است تا دولتداری الکترونیکی را ایجاد کند، زیرا این بخش در حوزه نابودی فساد اداری و افزایش درآمد موثر واقع می‌شود.

به مناسبت روز جهانی مخابرات امروز (سه شنبه) همایشی برای گرامیداشت این روز و با شعار “کارآفرینی در عرصه تکنولوژی اطلاعاتی و مخابراتی برای تحول اجتماعی” دروزارت مخابرات و با حضور مقامات ارشد دولتی در کابل برگزار شد.

در این مراسم وزارت مخابرات از آموزش هزار کارمند دولتی و دانش‌آموزان بخش تکنولوژی اطلاعاتی در مرکز و آموزش 2 هزار نفر در ولایات مختلف خبر داده که در حوزه‌های دولتداری الکترونیکی، مبارزه با جرایم سایبری و اساسات مهارت‌های تکنولوژی آموزش دیده‌اند.

وزارت مخابرات، سال 1394 را یک سال پُر چالش خوانده و اعلام کرده که تهدیدات در خصوص شرکت‌های مخابراتی، نبود برق سراسری، کمبود منابع مالی و همچنین افزایش نرخ تورم از جمله چالش‌هایی است که تأثیرات ناگواری را به بخش مخابرات وارد کرده است.

در این محفل معاون دوم ریاست اجرایی، در این محفل با بیان اینکه مخابرات و تکنولوژی آن سالانه 200 میلیون دلار برای دولت درآمدزایی دارد، تأکید کرد: با توجه به دستاورد‌های 15 سال گذشته در حوزه خدمات مخابراتی، دولت افغانستان باید با استفاده از کمک‌های خارجی، این بخش را توسعه بیشتری دهد.

محقق افزود: افغانستان اکنون در حال گذار از انبوه مشکلات، و پیشرفت در حوزه تکنولوژی است که در این حوزه دستاورد‌های خوبی داشته است.

وی جهان فعلی را عصر انفجار ارتباطات و اطلاعات خواند و تصریح کرد: برای رُشد بخش مخابرات و تکنولوژی، باید توجه جدی به آن صورت گیرد.

محمد محقق، ناامنی را یکی از چالش‌های فرا‌ رُوی مخابرات در افغانستان خواند و اظهار داشت: تعداد زیادی از ولایت‌های افغانستان تاکنون به فیبرنوری متصل نشده و وزارت مخابرات باید توجه لازم را به آن داشته باشد.

این در حالیست که در حال حاضر بسیاری از مشتریان شرکت‌های مخابراتی در کشور از بلند بودن بهایی مکالمه و پاین بودن کیفیت خدمات مخابراتی شکایت می‌کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟