وزارت عدلیه: فعالیت حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار غیر قانونی است

  • انتشار: ۲۲ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33205

وزارت عدلیه می گوید که حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در این وزارت به ثبت نرسیده است و فعالیت های این حزب به رهبری حکمتیار در کشور غیر قانونی است.

این وزارت با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که حزب اسلامی به رهبری حکمتیار غیر قانونی است و حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندیوال در این وزارت به ثبت رسیده است.

وزارت عدلیه اعلام کرده که حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در این وزارت ثبت نیست.

این وزارت افزوده که حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندوال در ریاست انسجام، بررسی و ثبت جمعیت‌ها و احزاب سیاسی ثبت است.

وزارت عدلیه در حالی از فعالیت غیرقانونی حزب اسلامی به رهبری حکمتیار خبر می‌دهد که این حزب اخیراً نشست سراسری خود را در کابل برگزار کرد. در این نشست آقای ارغندیوال و برخی دیگر از چهره‌های قبلی و شناخته‌ی این حزب حضور نداشتند.

وزارت عدلیه تأکید کرده که از پیوستن گلبدین حکمتیار به روند صلح استقبال می‌کند، اما حزبی به نام او در دولت ثبت نیست.

با این حال عبدالبصیر انور وزیر مالیه قبل از این نیز گفته بود که حزب اسلامی سال 1384 از سوی ارغندیوال در این وزارت ثبت شده و به عنوان رهبر حزب اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده است.

سخنگوی این وزارت عدلیه نیز تاکید کرده بود که 62 حزب سیاسی در افغانستان از وزارت عدلیه مجوز فعالیت گرفته است که یکی از این احزاب، حزب اسلامی افغانستان به رهبری ارغندیوال است.

افراد نزدیک به حکمتیار مدعی هستند که حکمتیار مالک حزب اسلامی است و رئیس جمهور غنی توافق نامه صلح را با او به عنوان رهبر حزب اسلامی به امضا رسانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟