وزارت عدلیه امریکا: اف‌بی‌آی مدرکی از ارتباط ترامپ با روسیه نداشت

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138820

پس از گذشت هفت سال از اتهاماتی مبنی بر ارتباط کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور با روسیه، اکنون وزارت عدلیه ایالات‌متحده به این نتیجه رسیده است که هیچ مدرکی در این خصوص وجود نداشت.

بربنیاد گزارش رویترز، جان دورهام، بازرس ویژه وزارت عدلیه امریکا ناوقت روز دوشنبه، ۱۵ می، گفته که اداره تحقیقات فدرال ایالات‌متحده هرگز نباید این تحقیقات را در این خصوص آغاز می‌کرد.

جان دورهام در سال ۲۰۱۹ توسط «ویلیام بار» دادستان کل پیشین امریکا برای بررسی منشأ تحقیقات اف‌بی‌آی درباره رابطه ترامپ و روسیه انتخاب شده بود.

او تاکید کرده است که اداره تحقیقات فدرال ایالات‌متحده هیچ اطلاعات و مدرک واقعی مبنی بر رابطه تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات روسی در زمان آغاز تحقیقات نداشت.

گزارش دورهام که در ۳۰۶ صفحه تهیه شده، پایانی بر بررسی‌های ۴ ساله او درباره اشتباهات بالقوه اف‌بی‌آی در خصوص هرگونه ارتباط کارزار ترامپ با روسیه و کمک مسکو به رأی آوردن او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا است.

بازرس ویژه دادستانی امریکا با بیان این‌که کارزار «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور ماجرای ارتباط ترامپ با روسیه را جعل کرد تا توجیهات را از رسوایی افشای ایمیل‌های محرمانه خود منحرف کند، توضیح داده است که اف‌بی‌آی اما، برای تحقیق از این ادعاها استفاده نکرد.

ترامپ نیز در واکنش به این گزارش گفته است: «مردم آمریکا فریب [اف‌بی‌آی] را خوردند، همان‌طور که در حال حاضر توسط کسانی‌که نمی‌خواهند عظمت امریکا را ببینند، فریب داده می‌شوند.»

این در حالی است که پیش از این وزارت عدلیه امریکا، ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه را به هک رایانه‌ای هیلاری کلینتون و حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا متهم کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟