وزارت صحت عامه: برای کنترل نرخ دارو قیمت آن باید روی نسخه نوشته شود

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 40974

به گزارش خبرگزاری اطلس، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده که برای کنترل نرخ دارو تمامی دواخانه‌ها مکلف‌اند که قیمت دارو را روی نسخه بنویسند.

داکتر نورشاه کامه وال، رییس اداره‌ی تنظیم امور دوایی و محصولات صحی وزارت صحت امروز (شنبه، ۱۵ثور) در یک نشست خبری گفت که تمام دواخانه‌ها باید نرخ داروها را روی نسخه نوشته و آن را مهر کنند و در صورتی که دواخانه‌یی این کار را نکرد با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود که تمام دواخانه‌ها باید از اداره‌ی تنظیم داروها جواز بگیرند و براساس آن فعالیت کنند.

آقای کامه وال تأکید کرد که دواخانه‌ها و کارخانه‌های داروسازی که از اداره‌ی تنظیم امور دوایی و محصولات صحی جواز ندارند، شناسایی و بر اساس قانون مجازات خواهند شد.

از سوی هم اداره‌ی تنظیم امور دوایی و محصولات صحی از آغاز دومین دور کمپاین کنترل دارو و بسته کردن کارخانه‌های دارویی بدون جواز خبر می‌دهد.

اولین دوره کمپین کنترل دارو سه ماه پیش آغاز شده بود. به گفته‌ی آقای کامه وال پس از راه‌اندازی آن کمپاین، قاچاق دارو در کشور ۲۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود که در درو نخست این کمپاین فعالیت ۹۳ کارخانه‌ی داروسازی بدون جواز نیز به تعلیق در آمد.

این اداره در دور دوم کمپاین‌اش بررسی اسناد، کنترل نرخ دارو و قانونی شدن میکانیزم بازاریابی داروها و کارخانه‌های داروسازی را روی دست گرفته است.

اداره‌ی تنظیم امور دوایی و محصولات صحی دو سال پیش به منظور کنترل فعالیت دواخانه‌ها و کارخانه‌های داروسازی در وزارت صحت عامه ایجاد شد.

این اداره در نظر دارد که فعالیت‌ کارخانه‌های داروسازی را در افغانستان نظام‌مند سازد.

نوشته وزارت صحت عامه: برای کنترل نرخ دارو قیمت آن باید روی نسخه نوشته شود اولین بار در روزنامه اطلاعات روز پدیدار شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟