وزارت دفاع: اجازه توزیع سلاح را به هیچ کس نمی دهیم

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 25704

بعد از اظهارات گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی مبنی بر توزیع سلاح در بین مردم در شمال کشور، اکنون وزارت دفاع می‎گوید، به هیچ کس اجازه نمی‎دهد تا برای مردم سلاح توزیع کند.

جنرال دولت وزیر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‎گوید، به هیچ کشور خارجی و گروه داخلی اجازه توزیع سلاح به افراد غیر مسئول را نمی‎دهد. و در صورت وجود اسناد موثق مبنی بر توزیع سلاح در این مورد اجراات صورت خواهد گرفت.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت، این اظهارات را پس از آن می‎کند که، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی نسبت به توزیع سلاح در شمال کشور ابراز نگرانی کرده بود.

سخنگوی وزارت دفاع گفته است: به گونه خاص اگر از سوی کدام کشور خارجی تلاش شود تا سلاح توزیع شود ما هیچ گونه اجازه به آن نمی‎دهیم، اگر اسناد موثق داشته باشیم در این باره اجراات می‎کنیم.

آقای وزیر گفت، هر کس که در این باره اسناد موثق در اختیار دارد، آن را با وزارت دفاع بسپارد تا این ادعاها، بررسی شود.

گلبدین حکمتیار روز پنج شنبه در یک نشست خبری گفته بود که از سوی برخی کشورهای خارجی در شمال افغانستان سلاح توزیع می‎شود اما وی در این باره از کشور مشخص نام نگرفت.

حکمتیار در کنفرانس خبری اش گفته بود؛ شاید هر یک از ما بدانیم که سلاح از کدام آدرس می آید و به کدام آدرس توزیع می‎شود.

آقای حکمتیار روز پنج شنبه هرچند نگفت که در شمال افغانستان سلاح از سوی کدام کشور توزیع می‎شود، اما گفت که حکومت در این باره آگاه است.

او افزود: “تا جای که اطلاع دارم بلی معلومات دقیق است، مه فقط به همین اکتفا می‎کنم که در آنجا (شمال افغانستان) توزیع سلاح ادامه دارد، گمان می‎کنم که شاید هر یک ما بدانیم که از کدام آدرس میاید و به کدام آدرس توزیع می‎شود که از خارج سلاح میاید و در شمال توزیع می‎شود، دولت در این باره اطلاع دقیق هم دارد.”

وی از حکومت خواست تا از این کار جلوگیری کند.

آقای حکمتیار همچنان گفت، اگر از توزیع سلاح در شمال کشور جلوگیری نشود، هیچ کشور همسایه از نا امنی‎های این مناطق در امان نخواهد ماند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟