وزارت دفاع آمریکا: برای بمباران کارگاه های تولید مواد مخدر از بمب افکن های بی 52 و جنگنده های اف 22 استفاده کردیم

  • انتشار: ۲۳ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34346

وزارت دفاع آمریکا می گوید برای بمباران مراکز تولید مواد مخدر در افغانستان از هواپیماهای شکاری و رادار گریز F22 و بمب افکن های بی 52 و چندین نوع  هواپیمای دیگر استفاده کرده است. این هواپیماها یکی از پیشرفته ترین نوع هواپیماهای جنگی آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ایالات متحد آمریکا برای بمباران کارگاه های تولید هروئین در افغانستان از هواپیماهای شکاری رادارگریز “اف ۲۲” استفاده می کند که یکی از گرانقیمت ترین و پیشرفته ترین هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا است.

از اواسط نوامبر گذشته دولت آمریکا حملات هوایی گسترده ای را به قصد نابود کردن گارگاه های تولید هروئین در افغانستان آغاز کرده که مهمترین منبع درآمد طالبان به شمار می رود.

وزارت دفاع آمریکا می گوید که در این مدت ۲۵ کارگاه تولید مواد مخدر در افغانستان در نتیجۀ این بمباران ها نابوده شده اند. وزارت دفاع آمریکا همچنین می گوید که ارزش هروئین های نابوده شده در این حملات ٨٠ میلیون دالر از جمله ۱۶ میلیون دالر درآمد برای طالبان بوده است.

وزارت دفاع آمریکا اضافه می کند که برای نابود کردن کارگاه های تولید مواد مخدر افغانستان از همۀ هواپیماهای جنگنده اش از جمله هواپیماهای بمب افکن ب-۵۲، هواپیماهای شکاری آ-۲٩ ارتش افغانستان و همچنین جنگنده های اف-۱۶، اف-۲۲ و نیز هواپیماهای بدون سرنشین نیز استفاده کرده است.

تولید تریاک در افغانستان در سال جاری میلادی دو برابر افزایش یافته و به گزارش سازمان ملل به ۹ هزار تن رسیده و به این ترتیب افغانستان به نخستین تولیدکنندۀ مواد مخدر در جهان تبدیل شده است.

این در حالیست که روز گذشته ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری اطلس گفته بود که در مناطق تحت کنترل طالبان هیچ کارگاه تولید مواد مخدر وجود ندارد و نیروهای خارجی و دولت افغانستان با ادعای بمباران مراکز تولید مواد مخدر سعی دارند که جنایت های خویش را توجیه کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟