وزارت داخله سخنان «ظاهر قدیر» را رد کرد

  • انتشار: ۳ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 11617

وزارت امور داخله کشور، اظهارات ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگان  را به شدت رد کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، آقای قدیر به روز دوشنبه، در مجلس علنی ولسی جرگه گفت که حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری از فرماندهان داعش در افغانستان حمایت می کند و این فرماندهان به شکل آزاد در کابل زندگی می کنند و حتی با مسوولان برخی سفارت خانه ها دیدار کرده اند.

او همچنان مدعی شده که فرماندهان این گروه تروریستی با ادارات امنیتی ارتباط دارند و به این ادارات رفت و آمد می کنند.

این عضو مجلس مدعی شده که حکومت حتی جنگ افزار در اختیار افراد داعش قرار داده است و امسال برخلاف سال های قبل این نیروها در داخل کشور حضور دارند و زمستان هم خواهند جنگید.

وزارت امور داخله با نشر اعلامیه ای گفته که اظهارات این عضو مجلس خلاف منافع ملی افغانستان است.

در اعلامیه این وزارت آمده است: «به باور وزارت امور داخله این گفته ها بیشتر بر منافع شخصی شماری از افراد و گروه ها استوار بوده که باعث می شود تا دهشت افگنان هرچه بیشتر فعالیت های دهشت افگنانه و تروریستی شان را گسترش دهند و بر روحیه ملی صدمه وارد نمایند که جفای بزرگی به رشادت ها و قهرمانی نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود و عواقب خطرناکی را نیز در پی خواهد داشت.»

وزارت داخله همچنان گفته است کسانیکه اگر از ارتباط داشتن افراد و اشخاص با گروه های تروریستی آگاهی داشته باشند باید در این مورد اسناد شان را با نهادهای امنیتی در میان بگذارند تا اقدامات جدی و عملی صورت بگیرد.

در همین حال، دفتر مشاور امنیت ملی رییس جمهوری، نیز اظهارات ظاهر قدیر را رد کرده و گفته است که ادعای مطرح شده را با جدیت تمام پیگیری می کند.

سخنگوی این اداره از رییس جمهوری خواسته است که برای اثبات ادعا و اتهامات مطرح شده علیه مشاور امنیت ملی و روشن شدن حقایق هیاتی را توظیف کند.

شورای امینت ملی رییس جمهوری، گفته های ظاهر قدیر را غیر مسولانه و آنرا در راستای امتیازگیری برای ملیشه سازی خوانده است.

وزارت امور داخله نیز تشکیل هر گونه ملیشه سازی در کشور را رد کرده و هر گونه تلاش در این باره را غیرتوجیه دانسته است.

در اعلامیه این وزارت آمده است که نظام کنونی با داشتن صد ها هزار نیروی امنیتی و دفاعی هیچ توجیه را برای ملیشه سازی در کشور نخواهد پذیرفت.
این در حالیست که اخیرا عکس های ظاهر قدیر در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که او را در خانه اش در میان انبوهی از سلاح و مهمات نشان می دهد که گفته شده آماده توزیع به هوادارن این عضو مجلس در جنگ با داعش است.

گفته شده که افراد وابسته به ظاهر قدیر از چند ماه بدین سو علیه داعش در ولایت ننگرهار سرگرم مبارزه هستند، گروهی که حضور و فعالیت آن نگرانی های گسترده ای را در شرق کشور ایجاد کرده است.

او قبلا هشدار داده بود که اگر نیروهای امنیتی اقدامات جدی را علیه داعش در ننگرهار انجام ندهد، او هوادارانش را علیه افراد این گروه تروریستی مسلح خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟